Jump to content

Kjære røykere (ingen røykedebatt, men..)


jada

Recommended Posts

For det første; jeg er ikke imot røyking, og selvfølgelig heller ikke røykere. Har selv en liten sigareske tilgjengelig i båten. MEN har dere lagt merke til alle de filtersneipene som ligger slengt rundt de fleste steder hvor folk ferdes i skjærgården. Det tar lang tid for naturen å bryte ned filtrene, leste nettopp at det tar ifra 1 - 5 år i sjøvann. Hvor lenge de blir liggende på land vet jeg ikke. Er det ikke mulig å kvitte seg med filtersneipen på en annen måte enn å stumpe den ned der du sitter og la den bli liggende ??

 

Leste nettopp en lang og engasjert debatt angående engangsgriller som gikk på dette forum på forsommeren. Grillene representerer selvfølgelig et større forsøplingsproblem, men det er ikke særlig festlig å ha haugevis av filtersneiper liggende rundt der en sitter.

 

Dersom du er medlem av Kystpatruljen kan du slå opp i den tilsendte loggen og lese litt om nedbrytningstiden i sjøvann for endel produkter. Det burde være en tankevekker for noen og enhver.

 

Nyt din røyk, men......... :headbang:

Link to post
Share on other sites

Jeg er selv røyker, men er helt enig med tidligere innlegg. Alle røykende båtfolk har vel et askebeger ombord som kan tas med på land. Det går også an å legge sneipene i grillen mens denne enda er glødende. Asken skal jo gjøres av et eller annet sted alikevel. Derfor til alle andre røykende båtfolk, RYDD OPP ETTER DERE! :nono:

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
Hvis de slutter å røyke, så vil faktisk kritikken forstumme helt....

 

Neppe, da tar abstinensene overhånd og det kan gå ut over nabo båten. :nono:

 

Ellers er jeg enig i at det burde ikke by på problemer å legge sneipene i søppla. Uansett så har de fleste av oss en blondine som gladelig tar hånd om dette. :lol:

 

Sigarrer regner jeg med kan kastes over rekka i likhet med rullings :wink:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Hvis de slutter å røyke, så vil faktisk kritikken forstumme helt....

 

Jada,jada,jada. Sigarettsneip kasting i vilska er en uting. Jeg ser på dette som med å plukke opp dritten etter bikkja si. Bikkjedritten tar jeg med meg og sneipene med. Og skulle jeg ha et tilfelle av akutt sløvsinn så forsvinner rullings sneipen fort ihvertfall.

Link to post
Share on other sites

Interessant å registrere hvordan man kan få en debatt som døde for 4 år siden til å blusse opp igjen!

 

Jeg lurte litt på hvor jeg skulle legge nyheten om at britiske myndigheter nå vil innføre røykeforbud til sjøs, en ny tråd - eller på "båt-relaterte nyheter"?

 

Jeg søkte litt, fant denne gamle tråden og la nyheten inn der i ettermiddag.

Og vips, så var den 4 år gamle debatten i gang igjen. Men ingen av de nye debattinnleggene har foreløpig kommentert de britiske myndighetene...

Link to post
Share on other sites

Helt enig! Vet ikke hvor mange ganger jeg har kommet til et fint sted på en holme eller noe, og så oppdaget at hele plassen er nedgriset av gamle sneiper fra filtersigaretter. PFFFØYYY!!!! :puke:
Det var i hvert fall ikke mine sneiper, jeg fant alltid mer enn nok brukte engangsgriller flytende over alt hvor sneipene mine fant sin siste hvile.

 

Lars H.cigar.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...