mitsu Startet 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2006 Har en selco 18 cabin som jeg tenkte og pusse opp invendig. Noen som har gode ideer,erfaringer med denne båten? er f.eks kryssfiner et bra alternativ til teak? Sitér dette innlegget Link to post
Rogy Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 Hei! Jeg skal hente min selco 18 på fredag:P Gleder meg Har du bilder, så post dem! Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 (redigert) Får melde meg inn i klubben. Må ha noe å pusle med, så jeg fant denne; Selco 18 D. Dette er p.t. en hagebåt. Pusses opp etterhvert. Time will show. Redigert 1.Mai.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
o.b.lix Svart 1.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 er f.eks kryssfiner et bra alternativ til teak?Jepp. Bruker meranti kryssfiner i min båt (12mm). Dekker endene med eikelister. Platene beises med "lakkbeis mahognybrun" som legges på så tynt som mulig med svamp, og etterpå bruker jeg 3 strøk benar. Får en utrolig fin gyllen farge. Eikelistene lakker jeg. Meranti 12 mm betaler jeg 205 pr plate for hos Neuman i Bergen, eikelistene 12 kr meter samme sted... Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 1.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2006 Ok,takk for svar. Skal prøve og sende noen bilder etterhvert. Har hørt at epoxy-lim skal være bra å bruke for å gjøre platene "vanntett"? Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 15.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2006 Da er prosjektet igang.. Div meranti-finer,lakk og epoxi er kjøpt inn og motivasjon bygger seg opp. Her er noen bilder før jeg begynner: kom gjerne med forslag/kommentarer.. Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 Sikker på at det ikke er den originale teakfinèren under hvitmalingen? Kan forsøke med malingfjerner...? Fint med to skap med førerstol og passasjerstol på. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 17.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 Hadde vært smart med skap under stolene,ja. Kanskje laget vippe-system på stolene og hatt et kokeapparat der.++ Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 17.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2006 Min venn har også Selco 18, modell 1972 og 70 hk utenbordmotor. At-le Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Flott båt. Er 70hk greit nok på en slik båt eller blir det for lite med litt last i ? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Flott båt. Er 70hk greit nok på en slik båt eller blir det for lite med litt last i ?Vet ikke den holder nok? han kjøpte den før påske i år. Kjenner ikke god denne type båten.Skal prøve kjøre båten snart. At-le Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 OK. Prøver og legge ut flere bilder,men har data kunnskap som en gullfisk.. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Hei Kjenner en som har en slik, han har en 50 hk på den, montert på brakett på akterspeilet. Den er orginalt bygget for innenbords. Med 50 hk og aktiv bruk av trimplan planer den akkurat. Denne båten var opprinnelig en cabin, men midtveggen er røsket ut, og den er ombygd til ht. Jeg synes HT er en mye bedre løsning i denne båten. Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
mitsu Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Takker for god respons.. Må få skryte litt av forumet: Trivelige folk fra 14- 100år, forskjellig erfaring og alt fra 9 fots lavbudsjett båt til "skipsredere".... Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Takker for god respons.. Må få skryte litt av forumet: Trivelige folk fra 14- 100år, forskjellig erfaring og alt fra 9 fots lavbudsjett båt til "skipsredere".... At-le Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Min svoger hadde i sin tid en 18 cabin med VP B20. Den gikk så det grein, ikke noe problem å komme i plan (og bli der). Steikandes grei båt; det var faktisk lån av den i noen dager som besmittet meg med båtbasillen igjen. Altså; for å komme til saken; omkring 100 hk burde holde. Alt over og opp til kanskje 120-130 er ren bonus. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frivakten Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Selcab'en veier ca. 660 kg og passende motorstørrelse ble oppgitt til 65 - 110 HK. Har funnet ut at en 60HK påhenger veier fra 109 kg (Evinrud V-4) til 163 kg (Johnson 4T), kontra en 115 HK som veier fra 164 kg(Tohatsu 2-T) til 230 kg (Honda). Sprøsmålet er da, har denne vektforskjellen en vesentlig betydning? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
mitsu Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 mye trafikk på forumet etter midnatt.. er båtfolk B-mennesker? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 18.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Bestefaren min hadde i sin tid en Selco 18. Han hadde kun 35 hk påhenger på denne, men det var nok til å få den i plan. Men jeg husker båten som svært rank og utrivlig å bevege seg langs skandekket på når en skulle fortøye. Mulig dette vil bli bedre med en større (og tyngre motor). Men dette var helt klart ikke rett båt for en mann som hadde passert 70 år. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 18.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2006 Båten e og blir en cabin.. Barna elsker båtliv,men greit og ha en plass og varme seg i.. Teaken var skadet /inntrukket med vann. Forrige eier har fjernet skum/laget nye spanter og gulv. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 22.Mai.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2006 Da var innredningen tatt ut. litt pussing, lakking og ny polstring må til.. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 2.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2007 http://bildr.no/view/52277 bildet fra oppussinga ifjor brukte meranti plater,et lag teakolje og 3 lag lakk Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 25.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2007 (redigert) http://s168.photobucket.com/albums/u190/fr...nt=Video000.flv Redigert 25.Mai.2007 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 25.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2007 (redigert) http://s168.photobucket.com/albums/u190/fr...nt=Video001.flv Redigert 25.Mai.2007 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 25.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2007 Tydelig at jeg trenger data-kurs og innføring av bilder/video.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.