Jump to content

Wallas 40D som soter ned


OdinIII

Recommended Posts

Det blir endel sot i brenneren, men brennkammeret er så stort at det ut fra min erfaring ikke er noe stort problem. Det betinger dog at man ikke benytter den originale "vannlåsen", denne går raskt tett av sot....

Veken består av grov glassfiber hvilket også bidrar til at den ikke tettes igjen.

 

Men jeg har vært skeptisk til Wallas diesel varmerne da disse har ett mye trangere brennkammer.

Parafin modellene har veke av filt, hvis det er samme opplegg på dieselmodellene er det ikke rart at det blir problemer...

Link to post
Share on other sites

Wallas sa følgende: hvis veken i bunnen blir liggende oppå glødepluggen blir det bare tull,

Hvis forbrenningsluft vifta ikke går vil den sote ned, får den for mye diesel vil den sote ned,

Og til slutt den vanligste årsaken vann i dieselen.

Prøvde denn på¨lampeolej i dag etter å ha renset den og det funket bra, det tyder på at jeg har noe gruff i dieselen :headbang:

Link to post
Share on other sites

Prøvde denn på¨lampeolej i dag etter å ha renset den og det funket bra, det tyder på at jeg har noe gruff i dieselen :headbang:

Har en 30D som går som bare det. Har riktignok bare brukt den i ett år men den starter bare jeg stiller inn ønsket temperatur som er over temperaturen som måles ved termostaten. Orket ikke å koble varmeren til dieseltankene da koblingen passa rett på en vanlig tiliters kanne. Forbruket på denne varmeren er såpass lite at jeg ikke har behov for å gjøre denne opperasjonen. En 10 literskanne med diesel gir en masse god varme, og så er det enkelt å kjøre igjennom en kanne med lampeolje om en føler behov for å rense varmeren med lampeolje.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...