OdinIII Startet 1.Mai.2006 Del på Facebook Startet 1.Mai.2006 Hei! Jeg har en wallas 40D som soter igjen hele tiden, noen som vet om denne er veldig kresen på dieselen? Eller er det noen andre tips å få? Cato Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Ingen som har kommentarer her? Har lyst på en 40D, men ut fra erfaringen med Ardic Minimax er jeg skeptisk til vekebrenner baserte dieselvarmere.... Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Burde jeg brenne lampeolje/parafin på MiniMaxen i stedet for diesel, Ingar? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Det blir endel sot i brenneren, men brennkammeret er så stort at det ut fra min erfaring ikke er noe stort problem. Det betinger dog at man ikke benytter den originale "vannlåsen", denne går raskt tett av sot.... Veken består av grov glassfiber hvilket også bidrar til at den ikke tettes igjen. Men jeg har vært skeptisk til Wallas diesel varmerne da disse har ett mye trangere brennkammer. Parafin modellene har veke av filt, hvis det er samme opplegg på dieselmodellene er det ikke rart at det blir problemer... Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Nei jeg har sett den modifiserte din med bøyd slange eller rør. Vet du forresten dimensjonen på skrukoblingen fra overløpet i bunnen av apparatet? Den mangler på mitt, så jeg må rigge til noe nytt når jeg skal remontere det. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Sorry. Gjetter på 1/8". Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 2.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Det sitter en glassfiberduk i bunnen av brenneren ikke filt Jeg har hatt Wallas diesel brennere før uten problemer, men denne 40D soter og kokser noe jevelig Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Har du hørt med Wallas? Når du sier at du ikke har hatt problemer før, betyr dette at de er like stabile som parafin modellene? At de ikke trenger noe periodisk rens av brennkammeret? Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 2.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Jeg hadde en 30D i fire sessonger uten en rens eller noe tull Jeg har snakket med wallas i dag og fått noen tips Cato Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 4 sesonger uten problemer høres jo svært bra ut! Ville vært intr. å høre hva Wallas sa.... Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 2.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Wallas sa følgende: hvis veken i bunnen blir liggende oppå glødepluggen blir det bare tull, Hvis forbrenningsluft vifta ikke går vil den sote ned, får den for mye diesel vil den sote ned, Og til slutt den vanligste årsaken vann i dieselen. Prøvde denn på¨lampeolej i dag etter å ha renset den og det funket bra, det tyder på at jeg har noe gruff i dieselen Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 2.Mai.2006 Del på Facebook Svart 2.Mai.2006 Prøvde denn på¨lampeolej i dag etter å ha renset den og det funket bra, det tyder på at jeg har noe gruff i dieselen Har en 30D som går som bare det. Har riktignok bare brukt den i ett år men den starter bare jeg stiller inn ønsket temperatur som er over temperaturen som måles ved termostaten. Orket ikke å koble varmeren til dieseltankene da koblingen passa rett på en vanlig tiliters kanne. Forbruket på denne varmeren er såpass lite at jeg ikke har behov for å gjøre denne opperasjonen. En 10 literskanne med diesel gir en masse god varme, og så er det enkelt å kjøre igjennom en kanne med lampeolje om en føler behov for å rense varmeren med lampeolje. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.