Jump to content

3-fotsyke for viderekomne . . . .


Poseidon

Recommended Posts

O hildrande for en bobåt :lol: men jeg tror nok jeg ville sjekket havneavgiftene før jeg ringte rundt for å sjekke hvor mange av vennene mine som kunne tenke seg å stille opp for å ta vårpussen hvert år. :crazy: Du verden så mye moro jeg kunne hatt med en sånn båt. :rolleyes:

 

(Haken er selvsagt at det krever et og annet sertifikat for å ha det formelle i orden, og selv 900 trofaste hester er nå ikke det samme som et par hundre kvadratmeter med tekstiler)

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva må man ha av sertifikater for å håndtere noe slikt? Og hva kan man forvente av dieselforbruk? Hva må man forvente av årlige vedlikeholdsutgifter? For ordens skyld; jeg spør kun av nyskjerrighet!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Ut fra oppgitt tonnasje krever den vanlig Kystskipper, altså det som offisielt heter D5.

Forbruket er mest opp til deg selv :wink: Dvs. hvis du vil er det sikkert mulig å få en 6ACAT til å svelge 200 liter i timen, men det skulle ikke være noe problem å holde 8-9 knop med 50 liter i timen.

Årlige vedlikeholdsutgifter er umulig å anslå, det kommer helt an på hvor meget man klarer å "organisere" og hvor uavhengig man er av å kjøpe tjenester innen "alle" fag.

Men skal man ha noe slikt, så bør det nok helst ha en næringsmessig vinkling, eller eventuelt bolig / kontor.....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ut fra oppgitt tonnasje krever den vanlig Kystskipper, altså det som offisielt heter D5.

Utfordringen er vel resten av besetningen. Har man en båtvant og nevenyttig familie eller venneflokk kan det kanskje la seg gjøre, men i det øyeblikk noen skal leies inn så er det vel krav til litt formaliteter?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...