Jump to content

Granada 27?


morten37

Recommended Posts

Og på en Granada 27 må du være klar over at:

 

Lekkasjer i røstjernene trekkes frem som båtens svake punkt. At kjølboltene er innstøpte og ikke kan etterstrammes er heller ikke noe pluss.

 

Det synes som ingen er perfekte? :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Heisan,

 

vurderte også granada 27 for noen år siden. kikket på en del eksemplarer, men hørte etterhvert så mange påstander fra forskjellige hold om at det var uforholdsmessig mange av eksemplarene som hadde plastpest - så det kan jo være verdt å koste på seg å beskue skroget under vannlinja. Jeg endte selv på en Alo Mikkel 26 som jeg syntes var svært så rommelig og praktisk - og i samme prisklasse som Granada 27 - kanskje til og med litt under.

 

Fenix er allerede nevnt - den ble for dyr for meg. Bakke 26 er jo også en mulighet, men den er trangere innvendig, selvom den vel kanskje seiler bedre (?).

 

Prisklassen du leter i avgjør vel langt på vei mulighetene?

Link to post
Share on other sites

Har du sett Sailguide.se om Granada27?

Her finnes det 9 'anmeldelser' av Granada 27 fra eiere.

 

Har ikke hatt Granada 27 selv, men en Granada 31 som jeg var nokså fornøyd med.

 

EDIT

Sånn går det når øynene står i veien. Sailguide er jo nevnt rett ovenfor her... :crazy:

Redigert av surprise (see edit history)

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Heisan,

 

vurderte også granada 27 for noen år siden. kikket på en del eksemplarer, men hørte etterhvert så mange påstander fra forskjellige hold om at det var uforholdsmessig mange av eksemplarene som hadde plastpest - så det kan jo være verdt å koste på seg å beskue skroget under vannlinja. Jeg endte selv på en Alo Mikkel 26 som jeg syntes var svært så rommelig og praktisk - og i samme prisklasse som Granada 27 - kanskje til og med litt under.

 

og din gammle Alo Mikkel lever fortsatt i beste velgående. :lol:

Link to post
Share on other sites

Pris er helt klart avgjørende, men det er helt klart å foretrekke å legge nok penger i båten så jeg blir fornøyd og ikke sliter med en båt jeg gruer meg til å bruke... Er det ikke mulig å få seg en brukbar seiler for 100 000 da?

Link to post
Share on other sites

Finnes vel mange fornøyde Maxi 77 eiere f.eks. Finnes noen litt "ukurante" (les sjeldne) svenske seilbåter i samme str. som kan være "bedre" kjøp. Facil 26 f.eks.

 

Granada 27 seiler relativt bra, tror ikke den er så dum som startbåt i den prisklassen. Penere enn 77en iallefall.

 

Smiling kan også være et alternativ?

 

Velkommen til Båtplassen forresten.

Link to post
Share on other sites

Pris er helt klart avgjørende, men det er helt klart å foretrekke å legge nok penger i båten så jeg blir fornøyd og ikke sliter med en båt jeg gruer meg til å bruke... Er det ikke mulig å få seg en brukbar seiler for 100 000 da?

Selv er jeg fornøyd med min Accent 26. Seiler ok! Jeg tror du kan finne eksemplarer til rundt 100'.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...