Jump to content

Løftefeste Gummibåt oppblåsbar dørk


kringeland

Recommended Posts

I fjor brukte jeg festene til å taue med (tau fra hver av disse) - men da ble båten hengende litt lavt. Har i år festet disse (dvs nye fester med ring) på innsiden av pongtongene - rett over den oppblåsbare dørken - og håper dette skal fungere bedre. Ser at også noen av nabobåtene har gjort det slik. Så da gjenstår det å se om det er noen sukksess.

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har da et feste på hver side (må vel ha det for å sikre stabilitet? I alle fall hos meg - dersom man har ILAS daviterne eller lignende som har stabiliseringsstag er det kanskje ikke nødvendig) som det går et lite tau (ca 10 cm med løkke i enden) fra hvert feste, og fester disse på den karabinkroken som er i daviter-linen. Jeg håper nå at dette skal fungere. bak i gummibåten har jeg to øyebolter i treplata bak. Avstandsmessig passet det greit på min båt - det er ca 45 cm gummibåt bak plata, og det er ca 45 cm gummibåt foran festene foran i gummibåten - og disse festene er ca like langt fra hverandre som avstanden mellom daviterne

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...