Jump to content

Flink, rimelig, og serviceinnstilt seilmaker?


Anonym

Recommended Posts

Min erfaring hittil er at dette er en gruppe mennesker som er relativt vanskelige å ha med å gjøre, de gir ingen råd, men kommer bare med et tilbud og en pris, de vil ikke ta mål, og etter å ha fått 3 forskjellige tilbud har jeg også fått tilbud på 3 selvslående fokker med forskjellig størrelse..

 

Hvem bør jeg kontakte? Jeg vil ha minst mulig stress med det, så seilmakeren bør ligge i osloområdet, pengene brenner i lomma, og jeg trenger seil nå!

Link to post
Share on other sites

Min erfaring var at Christen kanskje ga de mest fornuftige rådene. Selv kjøpte jeg (lokalt) Gran seil. Har hørt at de sliter med levering av seilene fra Thailand nå, så jeg er glad jeg ville ha mine levert til jul... Seilte første regatta i dag, og seilene jeg har fått virker som de er temmelig bra.

 

Blåste stikker og strå, så det var mer å holde ut enn noe annet, men at jeg i perioder hadde 7! (syv) knop på kryssen var deilig...

 

At jeg var 5 minutt sein til starten er så...men pyttsan...

 

Dette var en god dag :)

Link to post
Share on other sites

Har hørt at de sliter med levering av seilene fra Thailand nå, så jeg er glad jeg ville ha mine levert til jul...

Rolly Tasker i Thailand har akkurat flyttet til ny fabrikk og har en stor kapasitet. Det går ut et seil fra fabrikken hvert 3.dje minutt. Jeg har akkurat satt mine på båten nå og den har blitt "Grisefin", seilene står til 5x20 i stil. Hvis du går inn på http://www.rollytasker.se kan du finne priser på en del standarbåter. Ta å spør hos Gran hvor lang tid det tar, tror at de fleste seilmakere her har så mye å gjøre nå at du bare kan glemme å få et seil før ferien. Transport fra Thailand tar mindre enn en uke.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Valget ble Elvstrøm Sobstad, der en meget serviceinnstilt selger bestod kravet om god kommunikasjon og veiledning.

 

Så gjenstår det bare å se om det var et klokt valg, leveringstiden blir desverre lang.. (5-6-7 uker)

De kom forøvrig gratis for å måle opp riggen! (en som skulle til oslo uansett den dagen..)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...