Jump to content

Er tec 7 godt nok til skroggjennomføringer

kurth

Recommended Posts

Skal feste noen bolter i kjølen som går inn i kjølsvinet er da tec 7 like bra som sika 291. Var hos Werners båtbu i Sandefjord og han så at den var lika bra som sika , men er litt i tvil.

Enig

den er mer enn god nok til skroggjennomføring, men er det lurt? lim limer, og det kan jo være at gjennomføringen skal ut igjen?

Jeg brukte sika her, selv om jeg er svært begeistret for tec7.

Torstein

Fungerer minst like bra med tec 7. Og hvis gjennomføreingen senere skal ut så klarer man stort sett å få bort tec 7 med ett skarpt barberblad, kniv eller lignende.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Takk for alle svar, jeg skal si at sika også limer, har en Saga 29 som har fått en liten bulk i stålkjølen har fått ny kjøl , løsnet alle boltene, det gikk veldig greit, kuttet løs all sika en kunne komme til i det u formete kjølfeste og prøvde å dra den løs men den er ikke til å rikke. Båten går rett og fint så nå venter jeg til høsten og da får profesjonelle repratører ta seg av saken .vi klarer det ikke Tenkte også på at de kansje kunne få rettet opp den kjølen som står på slik at en slapp å ta den av men vet ikke om det går.