Jump to content

Tjærebehandling


Happy Skvett

Recommended Posts

I tidligere tråder har stoffet Black Varnish vært tatt fram som et av de beste midlene man kan smøre på treverket under vannlinja (sikkert gunstig andre steder også). Stoffet har vært forbudt en periode, men er nå i hyllene i flere butikker har jeg sett. Jeg har skaffet meg noen eksemplarer av disse boksene og båten skal få en omgang til uka.

 

Men sannsynligheten for at stoffet forbys er stor, ref artikkel hos riksantikvaren. Skal du ha noen bokser på lager så er tiden inne for å hamstre. Men det er noe variasjon i prisene. I Stavanger koster 1L kr 124 hos Myhre, hos Vormestrand i Østervåg er prisen 198.

 

http://www.ra.no/?module=Articles;action=A...licShow;ID=3959

mvh john øivind

Link to post
Share on other sites

For 5 liter så betalte jeg ca 320 kr hos trebåten på Nesset.

 

Og når vi først er inne på det med Black Varnish, noen som vet hvor lenge den må tørke før man kan legge på bunnstoff???

 

Prøvde nemlig å legge på blått bunnstoff på onsdag og da hadde tjæra fått tørke siden søndag, men det var helt umulig. Tjæra var ikke tørr i det hele tatt.

 

Noen som har erfaringer når det gjelder dette?

Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...