Jump to content

Flere dyser på varmeren


bjoris

Recommended Posts

I Viksunden er det tre dyser på varmeren. Mikunien har bare en utblåsning fra selve varmere så denne er delt i to med et Y-stykke der avgreiningen er av mindre dim enn hovedslangen. Denne er igjen delt i to. Den tykke slangen går til salongen og kan ikke stenges. De to andre går til toalett og forkabin. Begge disse kan stenges. Det er naturlig nok markant mye mer luftstrøm i hovedrøret enn i de to avgreiningene så jeg har kommet til at jeg ikke kan sette på enda et Y-stykke der da blir det nesten ingenting i disse 3 om alle står åpne samtidig.

 

Har derfor kommet til at jeg må sette på ett nytt Y-stykke rett bortenfor den som står der i dag (se bilde). Noe jeg glemmer i farten her eller kanskje det finnes bedre løsninger? Det blanke røret før avgreiningene er lyddemperen...

 

 

Bilde

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Nettopp ferdig med å montere flere dyser. Jeg kommer til å sette inn struping av hovedrøret for å øke flow til de nye dysene. Ifølge importøren av Webasto må det være max 3m rør, og minimum 55cm dyse som ikke kan stenges. Dette for å ivareta brannsikkerheten.

 

Har ikke laget struping, men tenkte å legge inn en blekkplate som har et hull på 55cm inni 80cm slangen like etter Y-forgreningen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...