Jump to content

Har kjøpt snap daviter til Viksund 31 st cruz


skage

Recommended Posts

Som det står har jeg i dag kjøpt snap davitere til min Viksund 31 st cruz. Tittet litt på forumet og så noen bilder der feste så ut til og være skrudd fast under badeplattformen, var det riktig?

Har ikke sett så veeldig grundig på patenten ennå men skal i kveld begynne og tørr prøve litt. Ser jo at ved og feste disse under plattformen så er de jo ikke i veien, men får det ikke helt til og stemme. Når jeg da "kroker" fast gummingsen (zodiac 230) så kan jeg vel ikke klare og vippe den skikkelig rundt og opp ved underfeste eller???.

Trodde vel at jeg måtte leve med denne snuble kroken på plattformen. Det er den tradisjonelle typen jeg har kjøpt hvor jeg skal lime fast motaket på pontongen og skru fast kroken på plattformen. Skal den oppå eller kan den monteres under. :confused:

Link to post
Share on other sites

Antar at flere kjenner båten din og kan gi svar ut fra sine erfaringer.

 

Det er fint om du kan legge ut bilde av hvorledes akterenden din ser ut.

 

Det er lurt å tenke på hvilken side du vil ha akterenden av lettbåten og hvor du vil plassere påhengeren.

 

Jeg er ikke kjent med om eventuell ankervinsj og anker gjør at du må ta spesielle forholdsregler.

 

Har du tenkt å bruke stagg for å holde toppen av lettbåten borte fra akterspeilet, eller vil du forankre den med tau/bånd?

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at du trenger både avstivere og tau, så sant gummibåten ikke ligger stødt inntil hekken. Ellers røyner det for mye med riksling i stampesjø. Har et stag i hver ende pluss tau mot midten av gummibåten. Bruker dette tauet når gummibåten vippes opp.

Bilde

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...