Jump to content

Nor Dan 780 uavhengige tester


fsal

Recommended Posts

Jeg funderer på å kjøpe en brukt Nor Dan 780 men er blitt litt skeptisk. For det første er det svært mange nesten nye eksemplarer til salgs, (2003, 04 og 05). For det andre er den eneste testen jeg har funnet meget negativ, fra den svenske Vi Båtägare. De skriver blant annet "Att køra Nor-Dan 780 er kort och gott tråkigt." Er det noen som kjenner en norsk test, eventuelt har egne erfaringer??

Link to post
Share on other sites

  • 5 år senere...

Jeg hadde en sånn et par år og var i grunn veldig fornøyd. God plass både inne og ute i båten, praktiske løsninger. Det jeg ser nå etter å ha skiftet båt er at den har veldig markert planingsterskel. Den går med bauen i været om man ikke holder min ca. 15 knop, og passerer man 15 og er i plan så blir farten veldig fort 20 knop, og dette blir for fort i litt sjø. Husker jeg mange ganger måtte stå i båten og balansere mellom plan eller ikke plan for ikke å få for mye slag i litt store bølger.

 

En annen ting som irriterte eg var at den ikke har 2-delt kalesje. Kalesjen må enten på eller av...

 

Men denne båten kunne jeg gjerne hatt igjen

Redigert av Aquadoren (see edit history)

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...