Jump to content

"Lykken er...... " "Tau i propellen!"


slettet

Recommended Posts

"Lykken er...... " "Tau i propellen!"

Ja, i alle fall om du driver båtverksted og/eller bergingstjeneste :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hvis du ligger i en idyllisk uthavn må du bekoste eventuell dykkerhjelp fra NSSR selv, 1295 + mva per påbegynt time hvis jeg ikke husker feil. Da bør det være MEGET idyllisk! Forøvrig er det alt annet enn idyllisk å dykke i indre Oslo havn i 6 grader varmt vann for å fjerne jolletauet fra propellen. Men jeg fortjente vel ikke bedre, makan til ammatør 'a gitt!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

For mange år siden seilte jeg en Maxi 77 med en kamerat, i Fredrikstadkanalen , akkurat kommet

igjennom etter att broen hadde løftet seg, fikk vi tauet i propellen. Heldigvis gikk ikke broen ned

med en gang, det var flere båter som skulle igjennom. Litt svett da. Vi drev bra. Men pga utenbords

fikk løftet den opp og fjernet tauet.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Hvis du ligger i en idyllisk uthavn må du bekoste eventuell dykkerhjelp fra NSSR selv, 1295 + mva per påbegynt time hvis jeg ikke husker feil. Da bør det være MEGET idyllisk! Forøvrig er det alt annet enn idyllisk å dykke i indre Oslo havn i 6 grader varmt vann for å fjerne jolletauet fra propellen. Men jeg fortjente vel ikke bedre, makan til ammatør 'a gitt!

1295,- nesten tre års medlemsskap i redningstjenesten det :yesnod::yesnod:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Ja, men hvis du ligger trygt, dvs for anker eller til kai/fjell/brygge er ikke første timen gratis. Det er den kun hvis du er i drift og trenger dykker.

OK. Så hvis du har tau i propellen, heis anker og løs fortøyninger før du tilkaller hjelp. :lol:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...