Jump to content

"Lykken er...... " "Tau i propellen!"

slettet

Recommended Posts

"Lykken er...... " "Tau i propellen!"

Ja, i alle fall om du driver båtverksted og/eller bergingstjeneste :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Hvis du ligger i en idyllisk uthavn må du bekoste eventuell dykkerhjelp fra NSSR selv, 1295 + mva per påbegynt time hvis jeg ikke husker feil. Da bør det være MEGET idyllisk! Forøvrig er det alt annet enn idyllisk å dykke i indre Oslo havn i 6 grader varmt vann for å fjerne jolletauet fra propellen. Men jeg fortjente vel ikke bedre, makan til ammatør 'a gitt!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

For mange år siden seilte jeg en Maxi 77 med en kamerat, i Fredrikstadkanalen , akkurat kommet

igjennom etter att broen hadde løftet seg, fikk vi tauet i propellen. Heldigvis gikk ikke broen ned

med en gang, det var flere båter som skulle igjennom. Litt svett da. Vi drev bra. Men pga utenbords

fikk løftet den opp og fjernet tauet.

Vi sees!

Hvis du ligger i en idyllisk uthavn må du bekoste eventuell dykkerhjelp fra NSSR selv, 1295 + mva per påbegynt time hvis jeg ikke husker feil. Da bør det være MEGET idyllisk! Forøvrig er det alt annet enn idyllisk å dykke i indre Oslo havn i 6 grader varmt vann for å fjerne jolletauet fra propellen. Men jeg fortjente vel ikke bedre, makan til ammatør 'a gitt!

1295,- nesten tre års medlemsskap i redningstjenesten det :yesnod::yesnod:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Ja, men hvis du ligger trygt, dvs for anker eller til kai/fjell/brygge er ikke første timen gratis. Det er den kun hvis du er i drift og trenger dykker.

OK. Så hvis du har tau i propellen, heis anker og løs fortøyninger før du tilkaller hjelp. :lol:

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...