Jump to content

Lyspærer til lanterner.


oddgeir

Recommended Posts

Lanternepærer av den rette sorten, type BAY, får dere ikke hverken på Clas Ohlson eller Biltema. Bilpærer med bajonettsokkel får dere, men det er helt andre pærer enn det jeg mener med lanternepærer

Bilde

 

Eller har de fått det nå i det siste uten at jeg har oppdaget det? I så tilfelle er det masse penger å spare per pære.

 

Har sjekket nøyere, og jeg står ved at disse pærene ikke finnes hos Biltema og Clas Ohlson.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Og hvor fant du denne da Mariell? Maken pære og samme sokkel, men hvor "piggene" ikke har samme høyde har jeg funnet flere steder. Men slik pære med "pigger" i samme høyde har jeg ikke funnet noe sted, og jeg har lett myyye :-)

 

Selv endte jeg opp med en 15w bilpære, den fungerer hos meg, men skulle selvsagt gjerne hatt original.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Og hvor fant du denne da Mariell? Maken pære og samme sokkel, men hvor "piggene" ikke har samme høyde har jeg funnet flere steder. Men slik pære med "pigger" i samme høyde har jeg ikke funnet noe sted, og jeg har lett myyye :-)

 

Selv endte jeg opp med en 15w bilpære, den fungerer hos meg, men skulle selvsagt gjerne hatt original.

 

mvh

 

M.

Hvordan piggene står la jeg ikke merke til. Passet i allefall til den Hella topplanterna jeg har.

Kjøpt hos "Wærners båtbu" Sandefjord. Var vel 12v12W til 69 kr.

Ser nå på "gamlepæra" (produsent Hella marin),at den ikke har piggene tvers ovenfor hverandre.

 

kr. 14 for 12,6W må være røverkjøp. Enten det, eller så blir vi andre lurt :wink: .

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Kjøpt hos "Wærners båtbu" ......

Tror nok ikke du er blitt lurt Mariell. Vanskelig å få dem noe billigere enn der. I Drammensdistriktet koster de fra 85 til 105kr. De som klarer å få inn ei billig besinstasjon pære tror muligens har en delvis ødelagt sokkel
Link to post
Share on other sites

kr. 14 for 12,6W må være røverkjøp. Enten det, eller så blir vi andre lurt :wink: .

Mulig det, men hadde med originalen.Kjøpte den hos Maxbo på Holmen i Asker, den passer og virker. Hva mere kan jeg forlange? :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Tviler ikke på at det du sier er rett Mouche, men vi som har lanterner av noe eldre årgang må nok enten skifte sokkel eller bite i det sure eplet og kjøpe relativt dyrt. Heldigvis ryker de ikke ofte, ikke mine i hvertfall. Tror det er 6 år siden jeg skifta ei sist.

Link to post
Share on other sites

Biltema hadde i alle fall den typen for 1 år siden. Jeg kjøpte først en på Hella til 80,-. Etter det så jeg samme pæra på Biltema til en langt hygligere pris. Husker ikke hvor mye, men jeg tror det var til ca. 20,-. Jeg kjøpe reservepærer der. Det er den typen du har sendt inn bilde av, med "førskjøvede pinner."

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

Tviler ikke på at det du sier er rett Mouche, men vi som har lanterner av noe eldre årgang må nok enten skifte sokkel eller bite i det sure eplet og kjøpe relativt dyrt. Heldigvis ryker de ikke ofte, ikke mine i hvertfall. Tror det er 6 år siden jeg skifta ei sist.

Dette gjelder ikke bare lanterner av eldre årgang , men også kvalitetslanterner levert på båter den dag i dag. Lanternene til Clas Ohlson og Biltema får du neppe levert på nye båter. Disse lanterne har andre pærer enn BAY, m.a.o. bilpærer.

 

Muligens mindre båter har lanterner med vanlig BA bilpærer.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...