oddgeir Startet 5.Mai.2006 Del på Facebook Startet 5.Mai.2006 Etter å ha lett igjennom alt av nettbutikker, kryper jeg til korset og spør. Hvor i sv.... får jeg kjøpt vanlige pærer til lanterner, f.eks 12V 10W med bajonett. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
kito Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 På en bensinstasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Her Stavangerområdet vet jeg kun om båtforretninger som har slike pærer og da til en blodpris rundt 80 kr per stik. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
goggen Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 (redigert) Jeg har handlet mye på Clas Ohlson Redigert 5.Mai.2006 av goggen (see edit history) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
oddgeir Svart 5.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Fant ikke slike pærer hos Clas på Oslo City. Letingen fortsetter. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Sebaldus Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Får du ikke disse hos Biltema da? Mener de har to typer med den sokkelen på 10 og 25 w. Hvilken er riktig? Rett meg om jeg husker feil. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Biltema er også et godt alternativ. Vær oppmerksom på at pærene hos Clas Ohlson ikke ligger sammen med 220 V pærene - men i en helt annen hylle...... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Arnstein Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Lanternepærer av den rette sorten, type BAY, får dere ikke hverken på Clas Ohlson eller Biltema. Bilpærer med bajonettsokkel får dere, men det er helt andre pærer enn det jeg mener med lanternepærer Eller har de fått det nå i det siste uten at jeg har oppdaget det? I så tilfelle er det masse penger å spare per pære. Har sjekket nøyere, og jeg står ved at disse pærene ikke finnes hos Biltema og Clas Ohlson. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
oddgeir Svart 5.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Jeg trodde jeg hadde sett i alle hyllene hos Clas, men får ta en tur til. Ikke alle som jobber der er like oppdatert. Det må jo sies. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Mariell Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Enig Arnstein: Det er sånn en lanterne pære ser ut. Handler hos den lokale pusheren i dag. Kr. 69 pr. stk Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
oddgeir Svart 5.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Er det noen som kan anbefale en pusher i Oslo sentrum? (Jada, jeg har nettopp kjøpt båt. ) Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Marna Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Og hvor fant du denne da Mariell? Maken pære og samme sokkel, men hvor "piggene" ikke har samme høyde har jeg funnet flere steder. Men slik pære med "pigger" i samme høyde har jeg ikke funnet noe sted, og jeg har lett myyye :-) Selv endte jeg opp med en 15w bilpære, den fungerer hos meg, men skulle selvsagt gjerne hatt original. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Nemo Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Kjøper pærer hos de som selger båtutstyr. Har og måtte kjøpt pære på ferietur og det var ikke problem å få fatt i pære til lanterne. Bare gikk til nærmeste forretning som solgte båtutstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Gå sammen 10 stykker of kjøp i bulk fra disse... jeg får alt mitt her fra ... raskt og rimelig ... Alampco Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Mouche Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Kjøpte nettop ny pære 12 v 6 watt til lanterne og måtte i fire båtbutikker før jeg fant den rette. Den koster kr.14,- og det var jo ikke så galt, da! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mariell Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Og hvor fant du denne da Mariell? Maken pære og samme sokkel, men hvor "piggene" ikke har samme høyde har jeg funnet flere steder. Men slik pære med "pigger" i samme høyde har jeg ikke funnet noe sted, og jeg har lett myyye :-) Selv endte jeg opp med en 15w bilpære, den fungerer hos meg, men skulle selvsagt gjerne hatt original. mvh M. Hvordan piggene står la jeg ikke merke til. Passet i allefall til den Hella topplanterna jeg har.Kjøpt hos "Wærners båtbu" Sandefjord. Var vel 12v12W til 69 kr. Ser nå på "gamlepæra" (produsent Hella marin),at den ikke har piggene tvers ovenfor hverandre. kr. 14 for 12,6W må være røverkjøp. Enten det, eller så blir vi andre lurt . Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sigurd Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Kjøpt hos "Wærners båtbu" ......Tror nok ikke du er blitt lurt Mariell. Vanskelig å få dem noe billigere enn der. I Drammensdistriktet koster de fra 85 til 105kr. De som klarer å få inn ei billig besinstasjon pære tror muligens har en delvis ødelagt sokkel Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 kr. 14 for 12,6W må være røverkjøp. Enten det, eller så blir vi andre lurt . Mulig det, men hadde med originalen.Kjøpte den hos Maxbo på Holmen i Asker, den passer og virker. Hva mere kan jeg forlange? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sigurd Svart 5.Mai.2006 Del på Facebook Svart 5.Mai.2006 Tviler ikke på at det du sier er rett Mouche, men vi som har lanterner av noe eldre årgang må nok enten skifte sokkel eller bite i det sure eplet og kjøpe relativt dyrt. Heldigvis ryker de ikke ofte, ikke mine i hvertfall. Tror det er 6 år siden jeg skifta ei sist. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Biltema hadde i alle fall den typen for 1 år siden. Jeg kjøpte først en på Hella til 80,-. Etter det så jeg samme pæra på Biltema til en langt hygligere pris. Husker ikke hvor mye, men jeg tror det var til ca. 20,-. Jeg kjøpe reservepærer der. Det er den typen du har sendt inn bilde av, med "førskjøvede pinner." Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Arnstein Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Tviler ikke på at det du sier er rett Mouche, men vi som har lanterner av noe eldre årgang må nok enten skifte sokkel eller bite i det sure eplet og kjøpe relativt dyrt. Heldigvis ryker de ikke ofte, ikke mine i hvertfall. Tror det er 6 år siden jeg skifta ei sist.Dette gjelder ikke bare lanterner av eldre årgang , men også kvalitetslanterner levert på båter den dag i dag. Lanternene til Clas Ohlson og Biltema får du neppe levert på nye båter. Disse lanterne har andre pærer enn BAY, m.a.o. bilpærer. Muligens mindre båter har lanterner med vanlig BA bilpærer. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.