Jump to content

Lime innredning-skai i taket, klissete lim fra før?


opus

Recommended Posts

Heisan !

 

En del av skaien (typen uten skumgummi på baksiden), har seget ned fra taket i vinter :sad:

 

Nå som det ble varmt i været, kunne jeg presse den opp igjen, og det sitter litt.

 

Men må nok ha på mere lim, men hva ???

 

Har ikke tenkt fjerne det gamle seige limet i taket og på baksiden av skaien, too much work :wink:

 

 

Kan jeg bare kline på mere lim?

 

Må jeg varme-tørke , før presser på skaien?

 

Hvilket lim, bør jo sitte kjapt idet det er i taket, og vanskelig spenne det opp ???

 

 

God helg til alle baatplassen-venner, særlig heldiggrisene som har fått båten heist utpå. :yesnod:

 

Hilsen Opus :flag:

Link to post
Share on other sites

Har limt en masse skai i vinter inni båten og jeg har brukt SBR spray fra casco og det er ett lim som tørker utrolig fort og du får bare ett forsøk når du legger på skayen. Kan tenke meg at det ville gå og bruke en sprøyte liksom dem bruker på legesentrene og injisere gjennom skayen. Limet er meget tynnflytende så jeg tror det ville gå bra. tørk av skayen med en gang hvis du søler. Lykke til. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Ja, skaien er limt direkte på glassfiberen, og det brunt av et klissete lim.

 

Tenkte male på noe slags kontakt-lim , i malebutikken mente de jeg skulle bruke vannbasert?

Jeg kommer til med pensel, idet det stykke skai som har seget ned, starter ved dekksluken.

 

Ideèn med spraylim virker bra, til det store stykket som har falt ned.

 

Sprute inn med sprøyte, kan jeg også gjøre der hvor det bare er blemmer som har seget ned.

 

 

Opus :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...