blackdev Startet 6.Mai.2006 Del på Facebook Startet 6.Mai.2006 Nå håper jeg det finnes noen guruer på Volvo Penta i Forumet! Jeg har kjøpt en en eiers '81 mod Nidelv 24 med VP 36 hk, saltvannskjølt. Den har blitt svært lite brukt opp gjennom årene, bare ett par turer hvert år. Alikevel så har eier tatt service hver høst. I fjor sommer så syns han den ble fort varm, etter å snakket med den lokale marinaen så har vi funnet ut at ny impeller, kjøring av rensevæske og ny termostat bør gjøre susen. Nå sier imdlertid han verkstedkaren ute på marinaen at hvis vi plukker ut den gamle termostaten så anbefaler han ikke å sette inn en ny? Han mener at motoren greier seg fint og at kjøletemperaturen blir helt fin uten termostat? Jeg lurer på om dette stemmer eller om ikke motoren da kan gå for kaldt? Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post Share on other sites More sharing options...
jorhei Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 Dette kan jeg egentlig ikke noe om, men synes det høres veldig rart ut. Det som sies er jo at motoren egentlig kan leveres uten termostat da? Tror vel ikke at fabrikken har satt den der for morro skyld, så hvis jeg var deg ville jeg satt inn en ny termostat. Men er andre på dette forum som sikkert kan gi eg bedre svar enn hva jeg kan. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 6.Mai.2006 Del på Facebook Svart 6.Mai.2006 etter å snakket med den lokale marinaen så har vi funnet ut at ny impeller, kjøring av rensevæske og ny termostat bør gjøre susen. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
blackdev Svart 8.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2006 Ble muligens en smule enklere enn forventet, da vi åpnet opp for å bytte impeller så oppdaget vi at ett blad lå løst i huset, ett annet hang og slang. Med ny impeller så er forhåpentligvis problemet borte! Sitér dette innlegget PO Scand 7600 Dynamic VP KAD32X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8X- Nidelv 24 Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Svart 8.Mai.2006 Del på Facebook Svart 8.Mai.2006 Greit med enkle løsninger på problemer som kan ha kompliserte årsaker. Antar at det blir vanskelig for deg å finne ut hvor lenge det er siden impelleren sist er skiftet - det har vel heller ingen praktisk betydninger utover "greit å vite". Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.