Jump to content

Fjerne termostat på Volvo Penta?


blackdev

Recommended Posts

Nå håper jeg det finnes noen guruer på Volvo Penta i Forumet! Jeg har kjøpt en en eiers '81 mod Nidelv 24 med VP 36 hk, saltvannskjølt. Den har blitt svært lite brukt opp gjennom årene, bare ett par turer hvert år. Alikevel så har eier tatt service hver høst. I fjor sommer så syns han den ble fort varm, etter å snakket med den lokale marinaen så har vi funnet ut at ny impeller, kjøring av rensevæske og ny termostat bør gjøre susen. Nå sier imdlertid han verkstedkaren ute på marinaen at hvis vi plukker ut den gamle termostaten så anbefaler han ikke å sette inn en ny? Han mener at motoren greier seg fint og at kjøletemperaturen blir helt fin uten termostat? Jeg lurer på om dette stemmer eller om ikke motoren da kan gå for kaldt? :confused:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Dette kan jeg egentlig ikke noe om, men synes det høres veldig rart ut. Det som sies er jo at motoren egentlig kan leveres uten termostat da?

Tror vel ikke at fabrikken har satt den der for morro skyld, så hvis jeg var deg ville jeg satt inn en ny termostat.

Men er andre på dette forum som sikkert kan gi eg bedre svar enn hva jeg kan.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Ble muligens en smule enklere enn forventet, da vi åpnet opp for å bytte impeller så oppdaget vi at ett blad lå løst i huset, ett annet hang og slang. Med ny impeller så er forhåpentligvis problemet borte!

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...