Jump to content

klakkelyd mercruiser V8 m/forgasser 220hk


rdfjell

Recommended Posts

Solgte min mercruiser V8 m/forgasser 220hk 1996 mod. i høst, den malte og gikk som en drøm...ny eier monterte den i båten, byttet oljefilter og olje, startet opp,, og motoren klakket høylydt, ringte selfølgelig til meg og klaget på dette...

komplisert spørsmål selfølgelig men hva har skjedd... kjør på med tips, tusen takk.

Redigert av rdfjell (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har denne motoren hydrauliske ventilløftere? Hvis den har det så er disse ofte følsomme på oljetype og viskositet, og kan klakke så det holder om man bruker feil olje. Spør ham om hvilken olje han har brukt, og foreslå å bytte til den typen du har brukt tidligere for å se om klakkingen forsvinner da.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Bilen min har hydraulisk ventilløftere - og der må jeg putte i "rensemiddel" for ventilløfterne hvis ikke oljen klarer å rense det. (Selv med riktig olje...)

 

Fikk beskjed om at det er grunnet at det setter seg "skitt" der - og denne skal normalt fjernes av oljen selv - men noen ganger må man visst kjøre på et ekstra rensemiddel. - Og derfor bytte olje 2 ganger etter hverendre (på kort tid).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...