Jump to content

Brannslukningsøvelse....


sap_2000

Recommended Posts

Dette er en grov feil, en brannmann for en hver pris ikke skal gjøre.

Tror nok alle vi brannfolk en eller flere ganger gjennom karrieren, gjør mange feil og grove tabber.

Er ikke noe bedre jeg, og det er det vi lærer av.

Men de mest elementære prinsipper som at gass som er tyngre enn luft, legger seg i bunn av en båt, eller renner ned i sluk/avløp etc, burde være mer enn kjente...........

Er jo ikke sikkert vedkommende er en drillet profesjonell brannmann selv om han er kledd som røykdykker.

Håper det for hans del.

Et annet spørsmål jeg stiller meg er hvorfor tok ikke befalet affære?

Mvh

Keiko ll

U.brm.

Link to post
Share on other sites

Hvis jeg ikke hører helt feil så sier de på filmen at han er en "San Diego lifeguard" som jeg regner med betyr at han er en badevakt på stranden (samme som rollefiguren til ikke ukjente Pamela Anderson!). Han er med andre ord ikke akkurat en profesjonell brannmann.

 

Vanvittig film, men får jo håpe det gikk bra! :eek:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

noen ganger er det bra å leke med fyrstikker som liten - um... slik at man unngår dette.

Dette er en sleivete og lite gjennomtenkt påstand.

Har i karrieren til nå sett barn brent inne, og andre har fått stygge brannskader pga lek med fystikker :nono:

Link to post
Share on other sites

well, poenget er om man begynner i det små lærer man raskt at man ikke skal gjøre som fyren på filmen.

 

veldig elementært faktisk.

 

til sammenlikning: hvor mange barn drukner i løpet av sommeren?

 

uten å forsvare hverken det ene eller det andre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...