Jump to content

Båtprosjekt


Yafinn

Recommended Posts

Jeg begynte i fjor med å pusse opp båten min - som har stått i skogen i 5 år! Hehe, var faren min som ikke brukte den, og ikke hadde noe sted å lagre den så den ble stående der til jeg tok initiativet og pusset den opp. Gjorde det beste jeg kunne.

 

Jeg vet ikke hvilken båttype dette er, men den er i allefall ifra midten av 70-tallet.

 

Jeg fikk gjort ganske masse før det ble vinter, da satte jeg den innendørs og la prosjektet på is resten av vinteren. hehe

 

Dere kan gå inn å se på prosjektet hvis dere vil. Orker ikke legge alt inn på forumet, så legger bare ved en link.

 

http://195.18.158.133/baaten.php =)

 

Dere kan gjerne poste kommentarer og slikt her i forumet - setter stor pris på kommentarer! =)

Redigert av Mortex (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Fine bilder der. Har lyst lakke båten min,men tiden ikke strukket til enda. Har vel gjort alt annet enn det....kjempe gøy med før og etter bilder.

 

Lykke til med sjøsetting....kansje til sommeren?

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Håper noen her vet hvilken båt dette er, slik at du får vite hva den er beregnet for av motorstørrelse.

Nydelig klassiker av en båt, synes nå jeg!

Min første tanke (etter å ha lest siden din) var: STYRKEN PÅ AKTERSPEILET. HVIS du har tenkt å sette STOR motor på denne båten, er det meget viktig at akterspeilet tåler DET. Ikke bare under kjøring på flatt vann, men når det begynner å bølge, blir det store påkjenninger der...

Lykke til med videre restaurering.

Marwin

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Man kan også bruke en aluminiumsplate som skrues/ limes på plass. - Bør også dekke store deler av akterspeilet. - Men å bruke finér + støp er nok det billigste (hvis du ikke har tilgang til alu billig...) + at innstøpt finér blir mer "ett" med båten.

 

Båten virker kjent - men jeg tar ikke navnet. Kanskje noen andre som kan?

 

Lykke til med båtsetting når dagen (endelig) kommer!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Takk for kommentarer. Det som dere skriver over nå, er akkurat det han gjorde som jeg sendte den til raparasjon hos! :) Han forsterket akterspeilet med stålplate og støpte inn en finérplate med glassfiber.

 

Jeg tok ikke sjansen på å gjøre det selv, siden jeg ville ha det så sikkert som mulig, og jeg er jo ikke så mye erfaring.

De som fikset båten for meg var han som tidligere drev SunWin på Gulsvik. Det er nedlagt nå, men han tok dette privat! =)

 

Tidligere var det en 40hk på den, og det gikk fint. Men den tålte ikke stort mer enn det. Men nå, siden hele greiene bak er så "råtten" som det er, så kan jeg ikke ha mer enn 25(30)hk på den.

 

Meningen var egentlig å støpe en helt ny bakpart, men han sa at da kunne jeg heller kjøpe meg en ny båt.

 

Jeg skal ta bilder av den når jeg får den tilbake!

Redigert av Mortex (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...