Jump to content

Evinrude 3 HK - hvilken modell er dette?


vikers

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt dette:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...&tot=499&page=2

 

Vet noen hvilken modell dette er?

Alt virker helt fint sa karen, så dette bør vel være et godt kjøp?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Er du klar over hva det innebærer å sette på ny startsnor?

 

Antar den der var myntet på meg. Spm.mitt er; hvorfor røyk snora ?

Jeg har faktisk aldri byttet en startsnor, så dette vet jeg lite om. Ettersom jeg er innmeldt i Skipper Worses Yaman forbund, veit jeg lite om hva det vil si å ha en motor som ikke starter når den skal...

 

Prisen er det ikkenoe å si på. En motor som starter og går, er verdt en høvding eller to.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Antar den der var myntet på meg. Spm.mitt er; hvorfor røyk snora ?

Nei, den var ment til Vikers som trådstarter! I annonsen står det at;

 

"Starter og går men må montere på ny start snor som følger med ."

 

Jeg regner med at det betyr at startsnoren er røket og at det må monteres en ny. Snoren koster trekronerogfemtiøre (du kan bruke av noe du allerede har i garasjen) og så er det "bare" å skru av startmekanismen (tre skruer) og så åpne opp og se hvordan mekanismen virker osv. Hadde det "bare" vært å feste en ny snor uten noe mere viderverdigheter så er jeg helt sikker på at selger hadde gjort det forlengst og ikke nevnt noe om det i annonsen! Jeg vet hvordan hele greia ser ut innvendig, men jeg vet ikke hvordan man best får det sammen igjen - gjett hva jeg har i garasjen? Helt riktig - startmekanismen til en Johnson 4hk fra 1976 i deler! :headbang:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg bare spurt om hvordan jeg skal klare å få byttet startsnor... :confused:

 

.....men ....jeg spurte altså først om noen visste hvilke årsintervall denne kunne være fra mtp. deksler og utseende ellers. Vet at det er mange som kan slikt.

 

En startsnor skal jeg da alltids få byttet - verksted eller andre.

 

Ellers er jeg enig med Suzuki om at en slik motor som går ...den bør da være verd en høvding eller to...+ dregg og tank med slange.

Fornøyd er jeg...nå skal jeg bare finne en liten (tre)jolle på 8-10 fot.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Trejolle gis bor, ligger i Asker :flag:

 

Har du fått sjekka det det skulle :wink:

Så denne, men at den kan brukes til pynt hørtes for mye ut. :lol:

 

Har dessverre ikke fått tatt de bildene i dag. har måttet besøke min mor, men skal i båten i morgen. Tar mål og bilder da.

 

Er det forresten noe slikt du skal ha?:

 

Bilde

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Kan denne ligne ?? bilde kommer ifra www.old-omc.de

 

Kan ikke se noe 3 hk modeller nyere en 1968 :smiley: .

 

Arne Kjetil

Den ligner, men det står der at den har innebygd bensinmotor, noe den jeg har kjøpt ikke har.

"Håndtaket" for å løfte, samt det røde klistremerket er også anderledes, men det kan jo blitt fjernet med tiden.

 

I følge selger så var det hans mor som hadde brukt denne, men sannsynligvis ikke mer enn 10 - 15 ganger, men som han sa så er det en gammel type. Jeg bare lurer på hvor gammel. Prisen er jo ikke noe å si på..med motorstøtte, bensintank/slange og dregg så skal det mye til for at jeg ikke blir fornøyd. :) Hadde vært helt knall om dette er en eldre enn 1968 mod. som virker "greit nok". Skal bare ha denne som en "ut og kjøpe avisen - båt". :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Motoren er som å se min gamle Johnson 3hk fra 67. Den er to-cyl, uten gir og har gass-spak på venstre siden av deksel (motsatt side av styre-pinne). Min ble funnet på dynga med røket start-snor. Brukte en passende tau-stump (passende stiv), og skiftet dette lett selv. Motoren går som et sveitsisk kvalitets-ur den, så den som kastet motoren gadd vel ikke bytte selv da. Litt merklig, men slik er det blitt i dag - vi kjøper nytt så fort det ikke virker lenger. Hipp Hurra for miljøet! :crazy:

Redigert av Sinus_nor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ville sjekket opp, kan jo være den godbiten.

 

Ja, det er den på tegningen jeg trenger ja

Du overtalte meg til å ringe. Er nummer to, etter en gutt fra Bygdøy, og kan muligens hente den på tirsdag (han hadde ikke tro på gutten). :lol:

 

Får tatt noen mål til deg på eksosgreien i morgen.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...