Jump to content

Gass kontra Olje


Goddis77

Recommended Posts

Det hadde i alle fall jeg gjort!

 

Men jeg ser at de fleste er mindre redde for gass i båt enn det jeg er, så det er ikke sikkert at så mange er enig med meg i dette....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg foretrekker morgenkaffien om morgenen! :lol: Kunne ikke tenke meg å skifte ut gasskomfyren. Har selvsagt gassalarm.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jo jo! Jeg må innrømme at Wallasen ikke er så veldig rask, men noen minutter fra eller til spiller vel ingen rolle når man er på tur? Dessuten liker kona den veldig godt :wink: . Skru på bryteren, og varmen kommer sånn smått om senn. Ingen åpen flamme, ingen lukt, ingen blafring og denslags. Synes den er kjekk jeg...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Behøver ikke å være nedtur å gå fra gass til lampeolje... Hadde gass i gamlebåten, og Optimus (med forvarmer) i den vi har nå. Det tar riktignok nesten et minutt med forvarmer'n, men etter det er jo Optimusen akkurat like rask som gassen!

 

Rødsprit er imidlertid et stadium jeg for lengst har tilbakelagt. Den blir jo ikke varm nok til å steike vafler på en gang! Og vafler må man ha... :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri hatt annet enn rødsprit som jeg har vært lite imponert over effekten på. :headbang: Har imidlertid allitid vært meget skeptisk til gass. Har nå fått gass i "ny"-båten og er derfor spent på hvordan dette virker. Har sant og si ikke turt å fyre opp ennå. Det er jo både gassvarsler og lekkasje tester, så det burde vel ikke være noe problem. Får ta mot til meg en av dagene.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Vi nordmenn er superredde for gass. I England reiv mora og faren min ut gassanlegget i leiligheten! Gasselskapet nektet å tro de ikke hadde gass installert før de ved selvsyn så det, er vel eneste leiligheten i London som ikke har det tenker jeg :crazy:

 

Gass må brukes med omtanke, anlegget må vedlikeholdes, men det er effektivt og renslig. Husk å skifte slanger regelmessig, de varer ikke evig (de heller) :rolleyes: Gassalarm bør monteres, de koster ikke stort

Microship

 

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Link to post
Share on other sites

Det er jo disse prisene da.

Prisene på gassutstyr er jo lav sammenlignet med alternativene. Ved førstegangs installasjon baller det jo litt på seg men du har jo allerede gassanlegget installert.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...