Jump to content

Halvfabrikat

Guest Michael_Bossinger

Recommended Posts

Hej,

Går det att köpa något av följande fabrikat som halvfabrikat (tett båt/körklar båt)?

- Saga

- Skorgenes

- Agder

- Nor-Dan

- Halco

- Floa

- Skagerrak

- Scand

Mvh

Michael

Fant denne linken til Halco i full fart.

http://www.fiberplast.no/

eller kan du sjekke denne, her finner du mange linker til produsenter mm.

http://www.maritimstart.com/botbyggere.shtml

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Skorgenes var tidligere en grei 1/2 fabr, men nå har de flyttet produksjonen. Vet ikke hvordan det er med dette nå.

Floa kjøpes på Floa Marin i Østfold. Jeg kan imidlertid anbefale å ta en titt på Laguna 1150 fra Sølversen Plast i Vestfold. Skroget til Floa er nemlig hentet fra denne. Det var også Sølversen som støpte Floa sist jeg kikket. Sølversen har, etter hva jeg hører, meget gode referanser på erfaring og service. Lagunaen får du vel snart med Hard-top eller fly-bridge.

Scand er jeg litt usikker på hva gjør nå, men hvis du ser for deg 27 Adriatic eller Nordic, så tror jeg Sun har kjøpt disse formene. Sun har ihvertfall tidligere solgt 1/2 fabr. Her kan du også høre med Sølversen, da han også har støpt for Sun.

Nå er det jo idag dette da med CE-merking. Kan hende at det setter litt kjepper i hjulene til en del halvfabrikatsprosjekter. Du kan ikke selge før etter 5 år.

Men i utgangspunkt er jeg også interessert i den slags. Men finns det noe på seilbåtsiden? Vet om Bristish Hunter - norsk importør her på den andre siden av veien liksom - men prisen for byggesett ligger over det hva andre tar for fix-ferdig båt.

(Forøvrig: med Hunter er det slik at dersom du følger noen regler kan din båt bli CE-merket selv om det er halvfabrikat!)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...