Guest Michael_Bossinger Startet 19.August.2003 Del på Facebook Startet 19.August.2003 Hej, Går det att köpa något av följande fabrikat som halvfabrikat (tett båt/körklar båt)? - Saga - Skorgenes - Agder - Nor-Dan - Halco - Floa - Skagerrak - Scand Mvh Michael Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 19.August.2003 Del på Facebook Svart 19.August.2003 Hej, Går det att köpa något av följande fabrikat som halvfabrikat (tett båt/körklar båt)? - Saga - Skorgenes - Agder - Nor-Dan - Halco - Floa - Skagerrak - Scand Mvh Michael Fant denne linken til Halco i full fart.http://www.fiberplast.no/ eller kan du sjekke denne, her finner du mange linker til produsenter mm. http://www.maritimstart.com/botbyggere.shtml Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
eysteind Svart 19.August.2003 Del på Facebook Svart 19.August.2003 Saga går ann å kjøpe halvfabrikata. Har sjølv veldig lyst til å kjøpe saga 26. Syns dette er ein lekker båt... Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 19.August.2003 Del på Facebook Svart 19.August.2003 Jeg er sikker på at du kan kjøpe Skagerrak og Agder båtene som 1/2 fabrikat. Se forøvrig i erfaringsdatabasen på Skagerrak 900 som er min båt. Nærmere info kan du få av meg på IM Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
KOB Svart 19.August.2003 Del på Facebook Svart 19.August.2003 Hva med NB? Se denne hjemmesiden med en fantastisk dokumentasjon av et byggeprosjekt som virkelig er gjennomført til siste detalj http://home.swipnet.se/emco/ . Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
EspenE Svart 22.August.2003 Del på Facebook Svart 22.August.2003 Skorgenes var tidligere en grei 1/2 fabr, men nå har de flyttet produksjonen. Vet ikke hvordan det er med dette nå. Floa kjøpes på Floa Marin i Østfold. Jeg kan imidlertid anbefale å ta en titt på Laguna 1150 fra Sølversen Plast i Vestfold. Skroget til Floa er nemlig hentet fra denne. Det var også Sølversen som støpte Floa sist jeg kikket. Sølversen har, etter hva jeg hører, meget gode referanser på erfaring og service. Lagunaen får du vel snart med Hard-top eller fly-bridge. Scand er jeg litt usikker på hva gjør nå, men hvis du ser for deg 27 Adriatic eller Nordic, så tror jeg Sun har kjøpt disse formene. Sun har ihvertfall tidligere solgt 1/2 fabr. Her kan du også høre med Sølversen, da han også har støpt for Sun. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.August.2003 Del på Facebook Svart 22.August.2003 Nå er det jo idag dette da med CE-merking. Kan hende at det setter litt kjepper i hjulene til en del halvfabrikatsprosjekter. Du kan ikke selge før etter 5 år. Men i utgangspunkt er jeg også interessert i den slags. Men finns det noe på seilbåtsiden? Vet om Bristish Hunter - norsk importør her på den andre siden av veien liksom - men prisen for byggesett ligger over det hva andre tar for fix-ferdig båt. (Forøvrig: med Hunter er det slik at dersom du følger noen regler kan din båt bli CE-merket selv om det er halvfabrikat!) Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 22.August.2003 Del på Facebook Svart 22.August.2003 Floa får du også som halvfabrikat. Gå inn på http://www.floa.no/ og se under bruktbåter day/cabincruiser. Der ligger det flere med pris. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 22.August.2003 Del på Facebook Svart 22.August.2003 Du får også noen seilbåter som halvfabrikat, bl.a. Forgus (www.forgusyacht.com). Skal en tur på Öppet varv på Søndag og ta en titt, Forgus 37 er utstilt der. Arcona (www.boomarin.se) leverer også halvfabrikat i forskjellige grader av ferdigstillelse. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.August.2003 Del på Facebook Svart 22.August.2003 På seilbåtsiden finnes også Meridian 34, 36 og Wallenstedt 42. Skroget bygges i Høvåg på sørlandet. Les mer på www.industrihotell.com Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
SRA Svart 28.August.2003 Del på Facebook Svart 28.August.2003 Og du har Barracuda barracudaboat.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.