Jump to content

Sverige kontra Norge!


Turi

Recommended Posts

Hei!!!

 

Er det noen som har kjennskap til prisnivået på nye deler til båt i Sverige kontra i Norge? ...noe å spare?

Skal kjøpe inn komplett aksel og propell utstyr (30 mm ) og 1,7 m lang aksling. Er det noen i Norge som er gode på pris? :flag: Noen nettsider å anbefale?

 

Hvis det er noen som har noe brukt til salgs tar jeg gjerne imot en mail!! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at prisene ofte ligger på samme nivå, men da i hhv SEK og NOK. Med den sterke kronen som er nå, sparer du fort ca 15%. Hvis du skal ha deler sendt fra Sverige vil frakt og tollbehandlingsgebyrer ofte spise opp denne differansen, slik at det blir litt hipp som happ.

 

Eksempel: SeaSea har én katalog, den er på svensk med alle priser oppgitt i SEK. Hvis du går i SeaSea-butikken vil du oppleve at du betaler det samme som i katalogen, men da i NOK.

 

Skal du kjøpe større ting er det fort penger å spare. Jeg betalte f.eks SEK 49 000 (ink mva) for min motor som her i Norge koster NOK 53 000. Mao en pen besparelse når kursen NOK/SEK lå på ca 0,83.

 

Nettbutikker i Sverige:

www.hjertmans.se

 

I Norge:

Maritim

Seatronic

 

og sikkert en drøss andre mindre butikker

Link to post
Share on other sites

Kjøpte propell.

Laveste pris; Drevia i Lysekil.

Som fikk den av Sleipner AB i Strømstad.

Som fikk den av Sleipner AS i Fredrikstad

 

Og som sendte den tilbake til Strømstad, så jeg kunne få hentet den. Og ja, propellen HADDE faktisk vært innom alle lokasjonene. Det kom frem av alle pakkelappene på esken.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...