Jump to content

Reparasjon av gummibåt , slepefester.


ivar

Recommended Posts

Har akkurat blitt den stolte eier av en Achilles LS4 m/ 4hk Yamaha, kjøpt brukt.

 

Båten er stort sett i god stand, men slepefestene har begynt å løsne i bakkant. Noen tips til reparasjon av dette? Er alle Achilles laget i Neopren/hypalon, eller fins det avarter i PVC? (Tenkte å bruke f.eks Zodiac's 2-komp hypalon lim, men greit å være 100% sikker på hva slags materiale man skal lime..)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Alle Achilles båter er laget i Hypalon/Neoprene ja. Gratulerer med kjekk jolle forresten. Har samme type selv. Utrolig stødig og kjekk. Det eneste minuset for min del er at den er litt tung, da jeg må ha den med hjem etter hver gang jeg har brukt den. Har ikke badeplattform å legge den på...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Takker,

ja, den er nok litt i største laget som lettbåt til Yamarinen min, men burde være grei å få solgt igjen dersom jeg finner ut at jeg skal ha en mindre og lettere jolle.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hvis du skal lime fast noe som sitter delvis fast, må du nok fjerne det helt først. Det gjør du med varme. Hårføner eller varmluftpistol. Så spørs det hvor god du er til å lime da. Nødvendig tørketid mellom lagene, og andre prosedyrer står på limtuben. Husk på at du bare stryker en vei når du limer lag to (og tre?) Hvis du gnir fram og tilbake vil du delvis løsne det første laget som allerede har stivnet litt.

 

Lykke til!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...