Jump to content

Skipsregisteret NOR - fremgangsmåte

roaldbj

Recommended Posts

Ingenting er vel umulig, det tar bare noe lengere tid... Jeg tror det er like greit at du tar kontakt med NOR direkte og spørr om hvordan du skal gjøre dette...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 4 uker senere...

Har båten registrert i skipsregisteret, men den er ikke merket med synlig registreringsnr.

Har ikke funnet noen føringer på hvor store bokstavene evt. skal være på et slikt skilt.

Noen som vet om om det er skrevet noe om det?

Har jo størrelsen på det som er gravert inn.

Bør samme størrelsen evt. benyttes utvendig?

Du skal vel ikke ha registreringsnummeret "uten-på" båten. Det skal kun graveres inn i skrog/skott el lign.

Jeg kontaktet ssjøfartsdirektoratet i kristiansand (Berntsen) og vips under 1 uke etter var målingen gjort og identitetsbeviset meg "ihende".

Målingen kostet 1100 kroner (Grimstad). Det er den beste servicen jeg noen sted har fått!!!!!!!!!!!!!!! :yesnod:

• 4 uker senere...
Du skal vel ikke ha registreringsnummeret "uten-på" båten. Det skal kun graveres inn i skrog/skott el lign.

Registreringsnummer utenpå båten var etter det jeg husker en av endringene i den nye forskriften som nå er blitt utsatt. At båten merkes utvendig med registreringsnummer er en meget god idé med tanke på sikkerheten til sjøs.

• 6 måneder senere...

Jeg viser til innlegg nr. 127 og 130.

Fysisk måling av fartøy under 15 meter opphører fra og med 1.januar 2010

Statsråd 11.desember 2009:

Kjenningsmåling (fysisk måling) bortfaller fra og med 1.januar 2010 og ”Identitetsbevis for fartøy” vil følgelig ikke bli utstedt av Sjøfartsdirektoratet.

Nimbuster har alt nevnt dette i tråden "Båter som kan belånes som bolig", men jeg tenkte det kunne være greit å ha det med også i denne tråden.

Redigert av Capitaine (see edit history)
  • 1 måned senere...

Har båt som jeg har importert fra USA. :sailing: Noen som har erfaring med hva som kreves av dokumentasjon for å få registrert importert båt? Ut i fra veiledningen fra skipsregisteret så må det jo dokumenter fra fabrikk mv.

ERKLÆRING OM NASJONALITET

Velg aktuelt skjema HER

NB! Ikke nødvendig hvis den som melder båten til registrering er privatperson

HJEMMELSDOKUMENTASJON

Eierrekkefølgen dokumenteres tilbake til båten var ny dvs. tilbake til byggeverftet.

Byggeverftet utsteder BUILDER’S CERTIFICATE (BYGGESERTIFIKAT) til første eier av båten.

Byggesertifikatet må notarialbekreftes og legaliseres/ påføres Apostille.

Notarius Publicus skal bekrefte: Utsteders identitet og at utstederen er

og så videre. ...... noensom har gjort dette og kan fortelle noe om hvordan man får tak i dette? Jeg har bill of sale, og dokument fra amerikanske myndigheter på at jeg eier båten. Burde jo egentlig være nok det men....

• 3 måneder senere...

Ikke annet enn at det halvannen mill i pant(mortgage) på båten... Når dette er gjort så er det vel ikke noen restriksjoner på salg, men det kan være lurt og sjekke dette opp mot skipsregistret på den aktuelle båten og deretter sjekke mot panteieren

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 2 år senere...

Det er den eller de av arvingene som har fått skifteattest som kan råde over andelen til den avdøde. Du må be om en bekreftet kopi av skifteattesten, som viser hvem som lovlig kan disponere boets eiendeler; og bekreftet kopi av eventuell fullmakt fra en eller flere arvinger til den som skriver under på kontrakt osv.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Registreringsnummer utenpå båten var etter det jeg husker en av endringene i den nye forskriften som nå er blitt utsatt. At båten merkes utvendig med registreringsnummer er en meget god idé med tanke på sikkerheten til sjøs.

Reg vår nye båt i fjord, begynnte prosessen før vi henta båten, det tok 6 mnd før vi endeligt fikk papira.

Jeg fikk også tilsendt reg nr på tape/sølvfarga til og ha utenpå båten.

Er det påkrevet at disse skal være på ?

---

Den er merket innvendigt.

Dette ble det tatt bilder av og sendt til dem.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...