Sydvesten Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Ingenting er vel umulig, det tar bare noe lengere tid... Jeg tror det er like greit at du tar kontakt med NOR direkte og spørr om hvordan du skal gjøre dette... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Capitaine Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Enklere Skipsregistrering - Fra 1. juli trenger du ikke lenger å vente på målebrev fra Sjøfartsdirektoratet før du registrerer båten din i Skipsregisterne. Etter store forsinkelser har rutinene nå blitt betydelig enklere. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Har båten registrert i skipsregisteret, men den er ikke merket med synlig registreringsnr. Har ikke funnet noen føringer på hvor store bokstavene evt. skal være på et slikt skilt. Noen som vet om om det er skrevet noe om det? Har jo størrelsen på det som er gravert inn. Bør samme størrelsen evt. benyttes utvendig? Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Du skal vel ikke ha registreringsnummeret "uten-på" båten. Det skal kun graveres inn i skrog/skott el lign. Jeg kontaktet ssjøfartsdirektoratet i kristiansand (Berntsen) og vips under 1 uke etter var målingen gjort og identitetsbeviset meg "ihende". Målingen kostet 1100 kroner (Grimstad). Det er den beste servicen jeg noen sted har fått!!!!!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Ref. innlegg nr. 127: Utsetter forenklet registrering av fritidsbåter - Fra 1. juli skulle det være unødvendig med fysisk oppmåling av fritidsfartøyer under 15 meter for godkjenning i Skipsregisteret. Ordningen fortsetter likevel på ubestemt tid. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 18.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2009 Du skal vel ikke ha registreringsnummeret "uten-på" båten. Det skal kun graveres inn i skrog/skott el lign. Registreringsnummer utenpå båten var etter det jeg husker en av endringene i den nye forskriften som nå er blitt utsatt. At båten merkes utvendig med registreringsnummer er en meget god idé med tanke på sikkerheten til sjøs. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 (redigert) Jeg viser til innlegg nr. 127 og 130. Fysisk måling av fartøy under 15 meter opphører fra og med 1.januar 2010 Statsråd 11.desember 2009: Kjenningsmåling (fysisk måling) bortfaller fra og med 1.januar 2010 og ”Identitetsbevis for fartøy” vil følgelig ikke bli utstedt av Sjøfartsdirektoratet. Nimbuster har alt nevnt dette i tråden "Båter som kan belånes som bolig", men jeg tenkte det kunne være greit å ha det med også i denne tråden. Redigert 22.Desember.2009 av Capitaine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 19.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2010 Har båt som jeg har importert fra USA. Noen som har erfaring med hva som kreves av dokumentasjon for å få registrert importert båt? Ut i fra veiledningen fra skipsregisteret så må det jo dokumenter fra fabrikk mv. ERKLÆRING OM NASJONALITET Velg aktuelt skjema HER NB! Ikke nødvendig hvis den som melder båten til registrering er privatperson HJEMMELSDOKUMENTASJON Eierrekkefølgen dokumenteres tilbake til båten var ny dvs. tilbake til byggeverftet. Byggeverftet utsteder BUILDER’S CERTIFICATE (BYGGESERTIFIKAT) til første eier av båten. Byggesertifikatet må notarialbekreftes og legaliseres/ påføres Apostille. Notarius Publicus skal bekrefte: Utsteders identitet og at utstederen er og så videre. ...... noensom har gjort dette og kan fortelle noe om hvordan man får tak i dette? Jeg har bill of sale, og dokument fra amerikanske myndigheter på at jeg eier båten. Burde jo egentlig være nok det men.... Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Dette står i skipsregisteret når jeg søker opp en båt. Hva betyr det egentlig? Er det opprinnelig lån på båten eller? Er det ikke lov å selge den? Amount of 1,500,000.00 NOK Annotations SALE, MORTGAGE, ETC. FORBIDDEN Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Ikke annet enn at det halvannen mill i pant(mortgage) på båten... Når dette er gjort så er det vel ikke noen restriksjoner på salg, men det kan være lurt og sjekke dette opp mot skipsregistret på den aktuelle båten og deretter sjekke mot panteieren Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
alidal Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Ser det står: SALE, MORTGAGE, ETC. FORBIDDEN? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 10.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Jeg vil anta at det er panthaver som har satt disse begrensingene for å sikre sitt pant, fartøyet kan altså ikke ytterligere belånes (mortgage) eller selges uten panthavers samtykke. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
tomeriks Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Noen som kan hjelpe meg med dette: Vurderer å kjøpe en eldre Scand Baltic. Det viser seg at en av eierne er død. Noen som vet om arvinger kan signere dette dokuementet?? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Det er den eller de av arvingene som har fått skifteattest som kan råde over andelen til den avdøde. Du må be om en bekreftet kopi av skifteattesten, som viser hvem som lovlig kan disponere boets eiendeler; og bekreftet kopi av eventuell fullmakt fra en eller flere arvinger til den som skriver under på kontrakt osv. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
tomeriks Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Takk for godt svar :-) skjønner at jeg også bør velge båt etter antall eiere ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Det er bare et spørsmål om å vite å kvalitetssikre seg, og vite når du skal spørre en fagmann. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
tomeriks Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Takk :-) Fordelen nå, er at markedet er stillestående og jeg kan legge dokumentasjonsbyrden over på selger som en forutsettning for ett kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 23.August.2012 Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Registreringsnummer utenpå båten var etter det jeg husker en av endringene i den nye forskriften som nå er blitt utsatt. At båten merkes utvendig med registreringsnummer er en meget god idé med tanke på sikkerheten til sjøs. Reg vår nye båt i fjord, begynnte prosessen før vi henta båten, det tok 6 mnd før vi endeligt fikk papira. Jeg fikk også tilsendt reg nr på tape/sølvfarga til og ha utenpå båten. Er det påkrevet at disse skal være på ? --- Den er merket innvendigt. Dette ble det tatt bilder av og sendt til dem. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
tomeriks Svart 23.August.2012 Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Hvorfor tok det 6 mnd? Har snakket med en hyggelig dame i dag, og hun mente det ikke ville ta noe særlig tid, så sant jeg hadde alle dokumenter i orden i første rekke. Importerte du båt? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 23.August.2012 Link til dette innlegget Svart 23.August.2012 Nei , ny båt og de fikk alle papirer, men jeg sendte kopi av orginalene første gangen, og det likte de ikke, de skulle ha orginal. Men så var det sikkert litt ferietid også. Men fikk det til slutt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.