Jump to content

Gulvbelegg i båt?


sjøman

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med å legge gulvbelegg i båt?

Skal gjøre dette i min sjømann 22 til helgen.

Kan det være lurt å lime det til hele gulvet først?

Og så skjære ut til lukene i gulvet?

Eller legge tørt på gulvet og skjære ut for luker og lime dette etterpå?

?????????????????

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med fin båt. Har Sjømann i flåten selv. Jeg har ikke lagt slik belegg selv, men kan prøve meg med litt synsing en sen tirsdags kveld. Det kommer sikkert ann på hvor strøkent du vil ha det. Men jeg ser for meg at det blir fort noe ræl hvis du begynner å skjære ut åpninger for luker med belegget på dørken. Jeg tror jeg ville laget meg noen maler i papp som jeg kunne lagt på belegget, grovmerket åpninger på belegget, gjerne rette strekene med en linjal etterpå, og så skåret ut i ro og fred på en egnet flate, gjerne med et rettholt eller lignende som støtte for kniven. Og så tatt med belegget til båten og limt. Papp får du gratis hvis du spør i en butikk hvor de mottar mange emballerte varer. Det fine med papp, er at da kan du holde på til du blir fornøyd med passformen uten at det koster et rødt øre, før du deretter går løs på belegget.

Link to post
Share on other sites

Vær grei da Poseidon ! :wink: Sjømann: Et tips. Ønsker du noen vettuge svar i løpet av døgnet er det lurt å poste dette etter midnatt lokal tid. De første rådene blir kanskje ikke de beste, men kvaliteten stiger utover.... :cheers::sailing:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...