Gunga Din Startet 10.Mai.2006 Del på Facebook Startet 10.Mai.2006 For Tug Lovers Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Dalton Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Mye fint der, ja. Skulle jeg hatt båt i noe annet materiale enn tre, måtte det bli en liten taubåt i stål. Det er liksom noe med formene... runde og gode... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Poseidon Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Hei Gunga Din, Dette var virkelig en kjempeflott side! Der kommer jeg garantert tilbake og jeg har allerede sendt en oppmuntrende mail til innehaveren. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Slagskibet Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Dette må jo være Poseidon`s våte drøm. Driver forresten og insipiserer taubåter fra Røda Bolaget om dagen. Blir det handel blir det nok ikke til lystbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Dette må jo være Poseidon`s våte drøm. Driver forresten og insipiserer taubåter fra Røda Bolaget om dagen. Blir det handel blir det nok ikke til lystbruk. Det kan vel bli en dyr lystbåt ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Jo,men taubåten skal fortsette å jobbe for maten den. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Driver forresten og insipiserer taubåter fra Røda Bolaget om dagen.Boss, med dubbla Voith Schneiders o en bollard pull på 57 ton hade vel varit något o dra ut slagskibet fra Tjöme med !???? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Skipper Worse Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Jeg liker også gamle tugs ... deer salte, har mye historie banket ned i sine dekk og dørker. Av demer praktiske grunner ville jeg nok ha foretrukket en plastvariant, som f. eks. en av disse. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
kapptein Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Gunga Din: Takker for henvisning til flott side med anledning til masse fornuftig tidsfordriv..... Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
slettet Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 (redigert) taubåter er så mangt - denne ble bygget på 20 tallet og - hadde kaffekokeeksospotte - brukt til tauing av tømmer og prammer med skrapjern - fortsettelse følger kanskje. noe kjent for plankebyen? Redigert 11.Mai.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 11.Mai.2006 Del på Facebook Svart 11.Mai.2006 Boss, med dubbla Voith Schneiders o en bollard pull på 57 ton hade vel varit något o dra ut slagskibet fra Tjöme med !???? Det hadde muligens holdt med et par sånne Gunga Et Slagskib er jo schwære greier å manøvrere rundt i fjorden Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 favoritt i repris Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Ben Sin Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Jeg har sett den filmen Gunga Din har lagt ut mange ganger, og både filmen og musikken er favoritter. Er det noen som har en formening om hvor stor fart denne båten holder? Den får noen voldsomme dusjer over broen. Det virker som den holder rimelig stor fart. Heftig vil jeg si! Sitér dette innlegget Link to post
Sistestyrmann Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Denne kan vel også kalles tug noen ganger . Strongest there is 308 tonn bollard pull ! Vi arbeider pr d.d ut i fra Point Noire i Kongo . Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Vi arbeider pr d.d ut i fra Point Noire i Kongo . Føler med deg. Vært der noen ganger. Ikke den beste plassen å få proviant eller reise til fra. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sistestyrmann Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 Overlever leeeenge på kylling og ris ........ Det værste her nede er vel det om man er så uheldig å måtte overnatte på hotell ved mannskapsskifte . Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 4.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2008 (redigert) Ble liggende i 5 dager på hotell der nede. Var vel i 97. Noget urolig stemning og noe små skyting i gatene. Nei det var ikke spessielt hyggeligt. Stort sett samme greia over hele Vest -Afrika. Da er det tross av bedre her borte i Malaisia, selv om det er ikke bare bare her heller. Men Ramadan og Halal og hele musling suppa. Mye kylling og ris her også. Er vel siste turen min her nå, blir mest sansynlig Brasil fra December av. Redigert 4.Oktober.2008 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sleipner93 Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Mye snadder på den siden... Denne spesielt : Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 6.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2008 Er stor fantast av denne: Axel. Link til bilde : http://www.tugboatlars.se/WAxel.htm Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 7.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2008 Axel er en fin liten taubåt. Her fotografert i Hvaler-skjærgården i våres. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.