Jump to content

Regler for kjennetegn/reg. nr.?


Batdilla

Recommended Posts

Etter endeløse skubbetak med navneskiltene, begynner det nå å synes mulig at disse med ytterligere pussing med div. sandpapir og etter hvert innsetting med olje kan anta en kulør noenlunde i retning av noe som ser ut til å kunne ha vært teak en gang...

 

I forbindelse med dette har jeg "irritert" meg litt på registreringsnummeret. Altså ikke selve nummeret, men materialene det er lagd av. Sorte tall på sølv bakgrunn bryter stilmessig ganske bra med teak.

 

Vet noen hva som finnes av alternativer? Har storebror bestemt at det er kun sort på sølv som gjelder uansett, eller finnes alternative måter å merke en båt med registreringsnummer?

 

* Bruke andre materialer?

* Bruke andre farger? Det er spesielt sølvfargen som byr imot...

 

Hvis ikke annet er godkjent har jeg tenkt litt på å flytte registreringsnummeret til et annet sted (Les: Gjemme unna litt...). I dag sitter registreringsnummer rett på utsiden av førerplass/passasjerplass. Hvor mye kan man flytte/gjemme dette uten at noen henger seg opp i det, så lenge det er lett synlig når man ser båten fra siden?

Link to post
Share on other sites

I utganspunktet tror jeg disse klistremerkene er offisielle på samme måte som bilskilt. Tror ikke du hadde blitt populær med utskjørt teakskilt på bilen  :lol:

 

Har dog sett enkelte med tresnekker som har fått laget fine skilt med de nye numrene. Tror nok dette er selvtekt som ingen bryr seg om.

 

Ellers er det jo ting som tyder på at hele registeret kan bli avviklet og da kan du jo gjøre akkurat som du vil  :nonod:

Link to post
Share on other sites

  • 9 år senere...

Nå har det seg slik at denne tråden er ti år gammel, så.......

Og merkene er ikke sølv lenger men hurtigfalmende klistrelapper av billigste sort med overdimensjonert RS reklame.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Oi beklager :blush: Blandet det opp med RS-medlemskap-klistremerker som det var litt diskusjon rundt...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...