Jump to content

Huwa 26 - Dobbelt skrog?


Anabelle

Recommended Posts

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg ble anbefalt å kjøpe innvendig giver til ekkolodd, men da må vi jo være sikre på at det ikke kommer luft i mellom. Noen som kjenner disse båtene og kan gi meg et svar?

 

Har tenkt å montere et Humminbird 525 med fart og tempmåler i tillegg. For å være sikker burde jeg kanskje kjøpe gjennomgående giver. Blir da to boringer siden det blir 2 givere, men det får gå.

 

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Siden du skal ha både temperatur og fartsmåler må du ha noe gjennomgående uansett, så da ville jeg ha montert alt i ett i stedet for å satse på innvendig montert svinger. Ett hull er bedre enn to.

 

Jeg har innvendig svinger selv, og er fornøyd med det. Men jeg er overbevist om at ved utvendig svinger ville jeg fått enda bedre resultat. Det er snakk om en Humminbird her og, NS25.

 

Kontaktet Viksund for råd i forhold til hvor beste plassering var og satte den der. Men jeg har altså ikke temp og fartsmåler.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Jeg tviler på at Huwa'n har dobbelt skrog.

 

Du kan sannsynligvis teste med å holde giveren så nær bunnen som mulig (inntil) - og fylle vann slik at det ikke er luft mellom giveren og bunnen (som du ser). Hvis du ender opp med å montere den innvendig, mener jeg å huske at man bør lime giveren fast med epoxylim...

 

Noen som kan svaret på dette?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...