Nautic Startet 10.Mai.2006 Del på Facebook Startet 10.Mai.2006 Jeg har en ankervinsj med en 2 år gammel kjetting. Kjettingen er galvanisert, men den er rusten på flere steder. P.G.A rusten så bygger kjettingen seg opp som et tårn inne i kassen. Kjettingen faller ikke sammen slik den gjorde da den var ny. Når kjettingen når opp til hullet i kassa, resulterer det at kjettingen setter seg fast i kabularet når jeg skal ha kjettingen opp. Finnes det noe rensemiddel som jeg kan legge kjettingen i? Noen andre som har lignende problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Jeg har samme problem. Kjettingen er vel fra 1968 og ganske rusten. Jeg har hørt at man f.eks. kan kjøre kjettingen en stund i en blandemaskin (kanskje med litt sand i?) så blir den ren, men flokete. Dernest bør den males slik at den blir glatt igjen, så den ikke bygger tårn i kjettingkassen. Alternativet er kanskje å kjøpe en syrefast kjetting, som holder seg glatt? Eller å gjøre som meg - ta en tur under dekk for å dytte kjettingen ned... Far out Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Jeg har hørt at man f.eks. kan kjøre kjettingen en stund i en blandemaskin (kanskje med litt sand i?)Eller heng kjettingen etter bilen og kjør en tur i et grustak.... Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
mons Svart 11.Mai.2006 Del på Facebook Svart 11.Mai.2006 Kanskje litt lettere å henge den bak båten over et gruntområde.. Problemet blir nok å holde den ren hvis den ikke brukes svært ofte. Sitér dette innlegget Mons Link to post
nordan family 27 Svart 11.Mai.2006 Del på Facebook Svart 11.Mai.2006 fikk tips om at en blanding vann og 15 % sitronsyre over natten skulle være bra - men ettersom jeg kun har fått dette tipset fra en person har jeg ikke turt å forsøke det. Har ikke noe særlig grunnlag for å mene noe om hvorledes dette vil fungere, eventuelt virke negativt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.