coronet_38 Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Er det noen som har tenkt seg til Skagen fra Kristiansand ca. lørdag 8/sønd.9 juli? Fint med selskap! (Værforberhold ......) Quote Link to post
Svein H Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Du er ute ca. 2 uker for tidlig. Vi har planer om samme turen ca 20/21 Juli. Koselig og trygt med selskap, men er været OK er det helt OK å gjøre dette alene også. Når jeg går over pleier jeg å melde til en person på land om hvor jeg går, forv. fart osv. om de ikke har hørt fra meg innen et bestemt klokkeslett melder de til Tjøme / Politiet. Eller evt. ta kontakt med Tjøme før en legger ut. Har heldigvis sluppet dette. Quote Svein H Link to post
coronet_38 Posted May 11, 2006 Author Share Posted May 11, 2006 Det blir nok til at jeg kjører alene uten manskap også. Kone og barn tar ferjen over. Må ta alle forhåndsregler når en er alene i båten. Har gått over Skagrak til Danmark før, men da var vi flere båter isammen. Quote Link to post
LALUNA II Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 Holder du ca 18 Nm i timen kan du slå følge med MF CristianIV over den går riktignok til Hirtshals men å følge dens kurs så er det følge hele veien ca 3 ferjer går den strekka formiddagen de to andre ferjene er speedferries og er en del raskere Quote Ha en flott dag på sjøen med gode venner Pensjonist Link to post
Recommended Posts