Jump to content

Male rustfri propell ?


ovelaur

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har VP Duo-Prop drev med rustfri propeller. Drevene behandlet jeg i fjor med International Prop-O-Drev teflonbasert bunnstoff. Virkemåten er her lite gift, men en så glatt flate at groe faller av i bevegelse. Propellene gror det en del kalklignende saker på, som er vanskelig å fjerne. Det var da jeg tenkte å behandle også propellene med denne sprayen. Den er beregnet på å også bruke på propeller.

 

Er det noen som har erfaring eller noen meninger om dette? Har det noe å si for tæring f.eks.?

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker selv noe lignende stoff på mine alupropeller - International Prop-O-Drev som er teflonbasert. I likhet med den sprayen du har så er den vel beregnet for å bruke på aluminium uten at det sikkert gjør noe å bruke de på stålpropeller.

 

Hvis jeg hadde vært så "heldig" at jeg hadde rustfrie stålpropeller så ville jeg imidlertid aldri malt de med noe stoff. Uansett hva du bruker så vil noe av bunnstoffet sitte godt mens noe vil flasse av og da får du ugjevnheter og kanter på propellbladene samtidig som de ikke akkurat blir så veldig fine.

Link to post
Share on other sites

Du er heldig som ikke har rustfrie propeller! Kompositt er det jeg hadde valgt om jeg hadde vist det jeg vet i dag. For stor spenningsforskjell mellom aluminium og rustfritt gjør at zinken er oppbrukt på under ett år. Og zinkoksidet legger seg som en grå hard hinne på propellbladene. Og da må far ta på seg snorkel og maske og gå under og pusse litt...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...