knerten Startet 20.August.2003 Del på Facebook Startet 20.August.2003 Har en Nord West 900 ,men mangler opplagskrybbe... Er der noen som har tegning ,eller har krybbe slik at mål kan taes. Trenger krybbe for vinteropplag.. ring tlf.90937460 / 38263435 Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 25.August.2003 Del på Facebook Svart 25.August.2003 På vår opplagsplass ligger det noen av samme type, deriblant min. Det brukes ikke ordinær krybbe. Grove klosser blir lagt under kjølen på et par steder. Båten blir støttet opp parvis på 2 steder av "skråbukker" ala det man bruker på seilbåter. Ordinære krybber av den typen som tilpasser seg båtskroget tåler vel ikke vekten av en Nordwest (?) Mvh. BEG. Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Ingar Svart 25.August.2003 Del på Facebook Svart 25.August.2003 Har du forsøkt å kontakte dagens produsent? Nomalt har produsentene tegninger til krybber. Sitér dette innlegget Link to post
camcha Svart 26.August.2003 Del på Facebook Svart 26.August.2003 En Krybbe lager du lett selv, har en skisse over en krybbe som jeg har laget. Den er selvregulerende og kan brukes på halvplanende båter og helplanende båter. Jeg laget min til en tresfjord 29, nå brukes den til en viksund st.cruz 310. Når du tar båten opp regulerer du støttene slik at de passer, og så er det bare å spikre dem fast. (gjerne med forskallingspiker så kan du bruke den til "ny båten senere") Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 26.August.2003 Del på Facebook Svart 26.August.2003 Om ikkje båten er alt for stor går det fint med paller+dekk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.