Jump to content

Det evige Selco prosjektet


kvast

Recommended Posts

Hei igjen, noen vil sikkert huske meg fra i fjor. Jeg holder på med en Selco fra 1962 som jeg snart skal ha på vannet, i alle fall i løpet av sesongen. Det som jeg vet gjenstår er følgende

 

- Sparkling av de groveste hakkene

- Pussing før lakkering

- Lakkering

- Montering av fenderlist styring osv.

 

Første spørsmål denne sesongen er følgende, hvilken korning skal jeg slipe med etter at jeg er ferdig med sparklingen?

 

Båten er helt slipt ned, man kan se glassfiberen. Hva skal jeg legge på. Blir litt forvirret av alle tingene som folk forteller meg, og som jeg har lest. Har fått forklart følgende, legg på topcoat, deretter legger man 3 lag med epoxy primer, og til slutt toplac???

 

Det jeg selv ønsker er en båt som er lakkert hvit, skal ikke lakkere med sprøyte, men legge på med rull og fordriversvamp. Hva gjør jeg? Har ikke så veldig romslig økonomi så det er fint om man tar litt hensyn til det også.

 

Slik ser båten ut nå

vindskjermen er ikke fast montert.

 

Håper noen tar seg litt tid til å hjelpe meg.

 

Bilder fra hele prosjektet kan sees her

Link to post
Share on other sites

Det er en fin båt du har der. Jeg har selv en Selco Selboy som trenger mye stell og pleie men det kan vente til vinteren, nå er det sjø og fiske som gjelder for min del!

 

Hvilken motoren har du tenkt å bruke med den? Har selv en Mercury 25hk og den går veldig bra. Fyren jeg kjøpte den ifra hadde en 50hk på båten :eek:

25hk holder for min del, spesielt lommeboka!

 

Lykke til med oppusinga :seeya:

Link to post
Share on other sites

Jotun har noen tips på sin side , jeg brukte Jotun sine produkter på min Selco 3>4 strøk med Antipest under båten 2 strøk oppå .

La deretter på 2 strøk med Hardtop ,brukte Hardtop under båten også ( innlands båt ).

 

Jeg brukte sprøyte ,men produktene kan også påføres med pensel, rulle, fordriver .

 

Hvilke produkter du velger er opp til deg men de fleste produsenter har en eller annen for for tips side , de tipsene på Jotun sin side gjelder også for de fleste andre merker .

 

Fyren jeg kjøpte den ifra hadde en 50hk på båten :eek:

Har 90 hk :yesnod: , litt forsterket hekk .

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...