Jump to content

Medlem nr 7000 eller 10.000 eller ikke?


roaldbj

Recommended Posts

Jeg ser at BP fort nærmer seg medlemsnummer 7000.

 

Skal dette påaktes, eller bør vi vente til vi oppnår medlem nr 10.000,

eller skal vi la hele velkomstritualet ligge.

 

Jeg synes det er en god velkomst at seniorene har et særlig ansvar for å sørge for at nye medlemmer, juniorene, får en behagelig velkomst.

 

Jeg synes videre at medlemsmassen er imponerende, selv sammenlignet med amerikanske båtforum jeg har vært innom.

 

Mangfoldet i båtinteresser, båttyper, lengeder på båter, motorstørrelser, seilstørrelser o.a. kan tyde på at BP bør stimulere til enda flere medlemmer.

 

Har også sansen for at en lav profil for medlemsrekruttering stimulerer til at de mest aktive båtbrukerne finner frem til BP.

Link to post
Share on other sites

Synes vi skal vente til 10k.

Hvis vi når dette da, tidligere var jeg overbevist om at grensen ville ligge rundt 1% av båteierne, dvs 4000....

 

Potensialet er iallfall enormt. Bare her i Søgne må det være nærmere 2000 båteiere, men jeg vet bare om 2 som er med på BP.

 

Slik ser utviklingen ut fra starten høsten 2002 til i dag:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med antall brukere da... ser vi er mange som er registrerte, men tviler på at alle er aktive brukere.....

 

Hvor mange av de nesten 7000 har ikke vært innlogget i 2006 da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med antall brukere da... ser vi er mange som er registrerte, men tviler på at alle er aktive brukere.....

Jeg vet personlig om flere som er ganske så aktive gjester: De leser trådene og får mye god informasjon. Derfor vil jeg tro at det faktisk er mange flere som henter informasjon her, enn de som er registrert. Og at det også er mange registrerte medlemmer som henter informasjon og som nesten aldri skriver et innlegg.

 

Det skulle vært interessant å vite om det finnes noen statestikk for antall gjestelesere pr dag / uke eller så?

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Tør ikke å spå når vi når 10k....

 

3975 medlemmer har vært pålogget i år.

 

Vi har ca 3400 unike besøkende pr dag hvilket indikerer at det er flere gjester enn medlemmer som besøker BP.

(Dette tallet må taes med en klype salt, det er ikke mulig å slå fast eksakt antall gjester da endel har IP adresser som endrer seg. )

Link to post
Share on other sites

Vi har nå passert 7000 med god margin.

Jeg har svært grovt sammenlignet innleggsfrekvens og svarrespons her på BP med noen amerikanske båtlenker jed tidvis er innom, og jeg kan ikke se at de tilnærmelsesvis brukes så hyppig som BP.

Dette kan kanskje bero på at BP har klart å samle en ganske bred gruppe båtinteresserte, mens andre diskusjonsfora har mer begrenset besøks- og delagerantall.

 

Jeg har på relativt kort tid lært mer ved å lese innleggene her på BP enn jeg har lært i mange havnebesøk og på mange "ljugebenker" rundt omkring i Skandinavia.

 

Mangfoldet i spørsmålene og svarene tror jeg må være noe av det mest karakteristiske her på BP.

 

Jeg registrere at jeg selv i forhold til noen innlegg blir overrasket og nærmest målløs over kunnskapen, andre ganger er innlegende så humoristiske at det er vanskelig å holde seg alvorlig, og atter andre innlegg er så "fjerne" (min oppfatning) at jeg nesten må riste på hodet. Og da har vel BP truffet godt?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...