Jump to content

Salgstall for sports-cruisere?


hos

Recommended Posts

Jeg ser at Lunde Båt Motor kjører helsides annonser i hvert nummer av Båtmagasinet, og at de der skriver at Bavaria (og da tenkes det på sports-cruiserne) er Norges mest solgte båt i sin klasse 3 år på rad (og dette skyldes bl.a. at båtene bygges "smartere" :eek: ). Jeg har flere ganger lurt på hva slags salgstall de har oppnådd i Norge de siste årene (og også hva de mener med "i sin klasse" - de har jo selv en modellrekke som spenner over mange klasser :crazy: ). I et av de siste nummerne av Båtliv (tror det var der) ble en del av disse salgstallene nevnt, og der stod det at bestselgeren, dvs. Bavaria 29 Sport, i fjor ble solgt i (ca) 29 eksemplarer, og at det gikk (ca) 22 av Bavaria 32 Sport. Forventede salgstall i år var ca 30 av 29-foteren og ca 20 av 32-foteren.

 

Er det noen av dere som kjenner faktiske salgstall for tilsvarende norske båter. Jeg vet at Nidelv nå produserer ca/snaut 20 stk 300 Sport i året (min er nr 29, og det var den nest siste som gikk ut før sommerferien i fjor, og de kommer opp mot byggenummer 50 i løpet av juni i år), og jeg vil anta at de fleste av disse selges i Norge. Er det noen som kjenner tilsvarende salgstall for Joda 290/310/370, Nor Star 290/350, Marex 290/350, Windy 33/35/37 osv. Jeg vet at Aaby (Windy-forhandleren på Østlandet) solgte mange 35 Khamsin i fjor høst, men om de er i nærheten av å "matche" Bavaria vet jeg ikke.

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke salgstall for Bavaria i Norge. Lunde har fortalt meg at de har solgt over 80 29 Sport de siste tre årene. I tillegg kommer et antall som er privat importert.

 

Men det jeg ville spørre deg om er om du ikke blander byggenumre med salgstall når du refererer til de norske produsentene. Det er greit nok at Nidelv har BYGGET 50 av 300 Sport innen juni 2006. Men jeg håper da inderlig for deres skyld at noen av disse har gått til utlandet... Jeg antar derfor at SALGStallene for Norge er mye lavere enn for Bavaria. De har jo i samme periode som Nidelv bygget hundrevis av for eksempel 29 Sport.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...