Jump to content

Turteller viser feil, Volvo Penta


olle62

Recommended Posts

På generator er W uttaket for turteller. Skal du kalibrere denne turtellerløsningen så kjøp/lån en optisk turtallsmåler fra Biltema 15-282 til 398,-. Med denne kontrollerer du korrekt turtall opp i mot turteller som er tilkoblet motor. Hvis turtallet er korrekt opp til 1500 o/min, så er vel sjangsen stor for at turteller ikke er frisk. Hvis ikke triggepulsene fra generator er korrekt så får du feil turtall. Kan evt. måle med et voltmeter på W uttaket og se om du har noen AC spenning med motor i drift. Ca 14 volt eller deromkring (voltmeter på AC). Generator gir ofte ikke skikkelig triggepulser før den lader.

 

XD3P

Link to post
Share on other sites

Har du digital timeteller så skal du legge inn en kode for den type volvomotor du har.Da er det et lite hull på baksiden av turtelleren som du skal trykke inn med en dertil egnet spiss, og så må du ha koden til motoren og bruksanvisning.

Min ligger i mappa til båten og er selvfølgelig i båten så jeg kan ikke hjelpe deg vidre i dag.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

  • 7 år senere...

Jeg har kjøpt ny turteller.

Da jeg skulle velge code var dette tilgjengelig i et kort øyeblikk før den hoppet til 0 timer.

Hvordan kommer jeg meg til menyen for å sette code på nytt?

Har forsøkt å trykke samt å holde inne knappen baksiden men ingenting skjer!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...