Jump to content

kondens , våte madrasser i båt.


starpowr

Recommended Posts

heisann

 

har slitt med at det i hovedsalongen slår seg noe inni granskauen mellom madrass og salongboret når vi slår ned bordet å bruker dette til sengebunn i øvre salong. Bordplaten og madrassen er dassvåt om morgenen. Elleres er båten relativt tørr rundtomkring innvendig.

leste no i eit båtblad at tingen her vår å kjøpe spiler til slikt bruk på ikea. Siden ikea ikke er ein båtbutikk, skulle det i tillegg være svært rimelige. Du skulle da få såpass sirkulasjon mellom madrass og bordplate at fuktdannelsen hvistnok skulle forsvinne fullstendig.

Eg kommer iallefall til å prøve. Er det noen som veit om dei har noe lignende andre steder ?

eg har 3-4 timers reis til ikea..... bur på bømlo,hordaland.

 

starpowr

Link to post
Share on other sites

De fleste møbeltapeserere og seilmakere har en slags vevet matte i nylon eller annet kunststoff som er beregnet til å ha under skumgummimadrasser for å få luftsirkulasjon og dermed forhindre kondens. Vi har hatt dette i våre to siste båter og det fungerer aldeles utmerket. Det er derfor ikke sikkert at du behøver å dra lenger enn til Leirvik for å få tak i det. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Er interessert i lenke til Ikeas spilesengbunn.

 

I forhold til å gjøre noe med selve bunnen for madrassen med å lage huller i denne (er ikke lett å gjøre noe med denne dersom det også dreier seg om bordplate) - vil jeg tro at spilesengebunn, eksempelvis fra Bedflex, er et godt alternativ.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...