colabrus Startet 14.Mai.2006 Del på Facebook Startet 14.Mai.2006 Hvordan kan man se ut fra serienummeret på eit Bravo2 drev hvilken utveksling det har?? Er det noen som har en tabell? Tror jeg har kjøpt meg eit drev med feil oppgitt utveksling... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Nummeret skal stå på drevet. Oppe på babord side om du står bak båten. Rett foran serienummeret skal utvekslingen stå.. Er dette vekke er det vel litt verre.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
colabrus Svart 14.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Det er nok borte ser det ut til ja... Jeg turnet motoren 3 runder og da tok bravo2 drevet nesten en runde.. hvilken utveksling kan dette være da? Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Det andre stedet du kan se er på universalleddet. Der skal det stå en bokstav. F.eks C som er 2.2:1, F 2.0:1 og C 1,81:1 (de tre som finnes) Slik du bekrev det har du 3:1. det finnes ikke for Bravo II så vidt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Sorry H = 1.81:1 Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 uten at jeg er helt sikker tror jeg at serienr er slått inn eller synlig selv om plasten/nr er fjernet. hvis ikke softdisken spiller meg et puss og mixer med alfa drev er det en utrolig mengde omsetninger tilgj. her er noen eksempler: http://www.sterndrives.com/precisionparts/414bravotwo.html Sterndrive Unit Part Number Ratio Price Bravo Two (Special Order Only) 5-5220150KZ 1.50 $4832* Bravo Two (Special Order Only) 5-5220165KZ 1.65 $4832* Bravo Two (Special Order Only) 5-5220181KZ 1.81 $4832* Bravo Two (Special Order Only) 5-5220200KZ 2.00 $4832* Bravo Two (Special Order Only) 5-5220220KZ 2.20 $4832* Bravo Two Diesel (Special Order Only) 5-5332200LZ 1.50 $5186* Bravo Two Diesel (Special Order Only) 5-5332300LZ 1.65 $5186* Bravo Two Diesel (Special Order Only) 5-5332400LZ 1.81 $5186* Bravo Two Diesel (Special Order Only) 5-5332500LZ 2.20 $5186* Bravo Two Diesel (Special Order Only) 5-5332600LZ 2.00 $5186* Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 14.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Hmmm...merkelig dette her. Jeg skal gi dere hele historien: Jeg kjøpte eit brukt bravo2 drev som selger sa var 2:1 utveksling. Dette drevet kjører jeg nå på samme båt og motor som 2 andre. Vi har også samme propell. Men de andre drar over 20 knop, mens jeg bare klarer 10!!! Og da ligger vi på samme turtall også! Hva annet kan det være en utvekslingen på drevet?? Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 turtall på motor? hva slags propell? har et B2X 2.2:1 med 23x20 - gjør 30 på 4000 o/min. mener å ha forstått at utvekslingene kan "moddes" men at dette er komplisert på B2 drev. enkelt på Apha. Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 (redigert) her finner du det meste om drevene, serienr, prod år utveksl osv: http://www.outdriveshop.com/sterndrive_chart.html ser ikke et eneste originaldrev med lavere utveksl enn 2.20:1 Redigert 14.Mai.2006 av The Scrutinizer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 14.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Jeg har en V8 diesel som gir 3400 rpm. Propellen er 18 1/4 * 19. Skal prøve med en 21 pitch propell i morgen... Fatter ikke det at jeg måtte turne motoren 3 runder for at propellen skulle ta en runde.. Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 14.Mai.2006 Del på Facebook Svart 14.Mai.2006 Jeg har en V8 diesel som gir 3400 rpm. Propellen er 18 1/4 * 19.Samme som jeg har bestillt, men har høyere turtall på mine... Fatter ikke det at jeg måtte turne motoren 3 runder for at propellen skulle ta en runde.. Colabrus Hvor på motoren er det du tørner? Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 15.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 Jeg turner nede på veivakselen, så det skulle nok være rett... Takk for hjelpen uansett, jeg for se hva som skjer med den andre propellen i dag... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 15.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 Jeg prøvde med en 21 pitch propell i dag, men uten noe serlig mer fart... Men jeg vet ikke helt diameteren på denne propellen og den ser litt mindre ut en den andre jeg har som var 18 1/4 * 19. Ellers så såg jeg etter serienummeret på drevet igjen. Pusset litt under vann og fann ut at det står "OF535..." mangler de siste sifferne. Hvilket drev kan dette være da. Finner ikke "OF" i noen av tabellene på Bravo... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 15.Mai.2006 Del på Facebook Svart 15.Mai.2006 Ellers så såg jeg etter serienummeret på drevet igjen. Pusset litt under vann og fann ut at det står "OF535..." mangler de siste sifferne. Hvilket drev kan dette være da. Finner ikke "OF" i noen av tabellene på Bravo... Colabrus Ta en titt på denne siden og se om du finner drevet ditt. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Drevet er fra 1988 til 1995 så mye kan ein si ut fra nummeret da.. Men utveksling.. Ikke lett.. Mest sansynlig 2,2-1 ut fra det du forteller. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Whistler Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 (redigert) For øvrig er ikke det første tegnet i Mercruisers serienr en O, men 0 (null). Det kan jo også være noe å tenke på når ting blir meldt stjålet, eller skal registreres. Redigert 16.Mai.2006 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
colabrus Svart 16.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Men hva kan gjøre at jeg ikke for fart på båten?? Har snakket med flere eksperter, og alle sier at jeg burde hatt borti 20 knop uansett om det er 2.1, eller 2,2:1. ??? Holder på å bli gal av dette nå! Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 (redigert) Ok.. Utgangspunkt i min båt. 3 tonn (Vel litt under) FØr hadde eg bravo2 2.0-1utv. Diesel. TOpp turtall 3500 Propell. 14 1/4 X 25. eller var det 18 X 25.. Husker ikke heilt Så her ser du at du har for liten propell. Om båten din ikke er mye tyngre enn min og mindre motor.. Hadde dqa 270 hk som virket vel ca 200 av dem.. 30 knop Leste innlegget ditt mer nøye og lurer på om propellen din er i orden.. Vulkinga høres blåst ut for meg.. Redigert 16.Mai.2006 av Wellcraft (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Jeg turnet motoren 3 runder og da tok bravo2 drevet nesten en runde..Hvis du har dobbeltsjekket dette så er det feil giret... Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Har 0 peiling på drev , men sitter på endel Mercury/Mercruser kataloger Lekte meg litt med de nummeret du hadde, 0F535 la til 123 og jobbe meg oppover : 0F535123 = Black hawk drev ... 0F535223 > 0F535423 = Bravo 2 = modelnr 522020HS = 2.00:1 1995 ?? 0F535523 = Alpha Hvis du kunne skaffet hele nummeret er det muligh å finne mere eksakte data . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
colabrus Svart 16.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Det stemmer at det er eit 95 mod drev. Det var levert i en installasjon med 95 Mercruiser 7,4 L i følge selger. Er det noe som kan "slure" inni eit bravo drev? må være noe galt her... De siste sifferne i nummeret ser jeg ikke, de er skrapt bort... Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Er det noe som kan "slure" inni eit bravo drev? må være noe galt her...Du har en clutch lignende del oppe i drevet ,del nr 26 "CLUTCH ASSEMBLY " Men hvis det er noe som slurer , burde det jo også bli endel ekstra varme ?? Arne kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
colabrus Svart 16.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Jeg har en "ulyd" i øvre girhus...liksom en litt metallisk lyd som forplanter seg i hele skroget. Lageret i transomen er det ikke.. Men etter så jeg kan lese i diverse innlegg så er det visst mangen som har det... hmm...er det noen andre som har vært ute for dette? Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
balugo Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Som det et sagt før i her så er høyeste utveksling på bravo drev 2,2:1. Mao. er det noe som er i veien med drevet ditt siden du må tørne 3 omdr. på inngående aksel for å få nesten i omdr. på propell. Mest sansynlig clutch som slurer. Da kan du regne med at den slurer enda mer når du er på sjøen og belaster drevet. Vet du hvot mange driftstimer det har? Er du helt sikker på at manøvervaier er riktig justert inn? Sitér dette innlegget Link to post
colabrus Svart 17.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2006 Drevet har gått 500 timer sier selger. Manøvervaier? hva er det? gearvire? Colabrus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.