Jump to content

Stifteåpning ford 351 Windsor 87 mod


Selco

Recommended Posts

Hjelp!!!!

 

Er i gang med klargjøring og ombygging av båt og motor. Motor demontert,pakket om og prøvestartet (skremte vettet av naboer da den har fri eksos :crazy: ) før den skal settes i båten. Nå er det bare litt justering som mangler på motor siden.

 

Noen motor ekperter som har greie på stifte åpningen(el kamvinkel) på en ford 351 Windsor 87 mod. :wink:

Link to post
Share on other sites

Hei. Hadde samme motor i en båt for noen år siden men noe eldre. Den var Volvo marinisert. Husker ikke stifteåpningen for jeg tok en ringerunde til div pentaverksteder og fikk tak i en brukt elektronisk tenning for 400 kr. Du kan jo ringe Volvo Penta på kolbotn og høre med de om åpningen. Har vært veldig hyggelige og snakke med de gangene jeg har hatt behov for det. Du kan også ringe Holmen slipp på tlf 66845715 og spørre etter Odd. Han er et geni når det gjelder Volvo motorer. Visste du foresten at 351 windsor er den canadiske utgaven av den amerikanske 351 cleveland. Hadde motoren min til overhaling og trimming hos en som driver med dragrace og da jeg monterte den tilbake i båten bremset den ca 300 hk i benk. Er vel ca 240 hk orginalt. Merket stor forskjell på draget i båten før og etter overhaling/trimming.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...