beertrip Startet 16.Mai.2006 Del på Facebook Startet 16.Mai.2006 Hva anbefaler dere av godt drivstoffilter/vannutskiller til en 50hk utenbords bensinmotor? Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Ett vanlig "spin-on" filter m/brakett duger for de fleste, men type Racor 320 ell hvor du kan tappe av vannet er vel å foretrekke hvis du er plaget m/kondens. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Har Racor 320, solid filter med god kapasitet, flott finish og solid utførelse. Men dyrt....... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
beertrip Svart 16.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Hei Takker for svar Vi var to som kjøpte samme filter i dag (75hk e-tec evinrude og 50hk 4T mercury) det ble et cav Delphi 296 med vannutskiller. (kun for sikkerhets skyld) Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 16.Mai.2006 Del på Facebook Svart 16.Mai.2006 Har selv tenkt å prøve dette opplegget, men jeg finner ikke ut om denne innsatsen er beregnet for bensin eller diesel. Jeg sendte derfor mail til Bosch med spørsmål om dette. I svaret kunne jeg lese følgende: Hej 1457434201 är ett standard Bosch artikelnummer, 589 ser ut att vara ett tillverkningsdatum. 250 kan vara ett index. Den tekniska data jag finner på detta filter är: Diameter: 87mm Höjd: 71 mm Volym: 0,5l Med vänlig hälsning Erik Lundberg Altså ikke svar på mitt spørsmål. Noen av dere som vet mere ?. Jeg tror dette også skal fungere som vannutskiller, men etter å lest om denne typen i en annen tråd, er jeg ikke sikker. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Ragla Svart 17.Mai.2006 Del på Facebook Svart 17.Mai.2006 Dette er et av verdens mest solgte forfilter og produseres av en rekke filterfabrikker over hele verden,hvorav Bosch er en av produsentene. Nevnte filter har en kapasitet på ca. 45 liter/t. Det finnes også en lenger utgave som har kapasitet ca. 90 liter/t Du kan se på denne linken for et større utvalg : http://www.norpart.no/vannutskiller.html Filteret brukes både til bensin og diesel og en typisk motering er før ev. finfilter. Innsatsen koster ca 45 kr Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 17.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2006 Hei jonol Dette er helt identisk med det filteret jeg har kjøpt nå (de har forandret navn til cav 296 delphi) Lurte også på det samme som deg,derfor ringte jeg til forhandler om dette. Dette er egentlig et filter beregnet for diesel,men blir levert (av forhandler) for bruk til bensinmotorer også. Kjenner flere som har dette filteret til UB motorer og det funker helt fint. Har hørt at flere båter m. UB. motorer har dette som standard,men vet ikke om dette stemmer. Dette filteret har også vannutskiller. Mvh beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.Mai.2006 Del på Facebook Svart 17.Mai.2006 Jeg tror dette også skal fungere som vannutskiller, men etter å lest om denne typen i en annen tråd, er jeg ikke sikker.Kan det være denne? Legg merke til kommentarene om gjennomstrømnings-retning... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Mai.2006 Del på Facebook Svart 17.Mai.2006 hva velger man om man vil ha en REN vannavskiller ? Med CAV grov og motormontert finfilter, er det vannavskillingen jeg er bekymret for. Noen med tips til en bra vannavskiller / syklon som ikke koster skjorta ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Ragla Svart 17.Mai.2006 Del på Facebook Svart 17.Mai.2006 Tips : se link http://www.norpart.no/vannutskiller.html Ren vannutskiller 17108 ca. kr. 350.- Husk : alle vannutskillere med glasskål er forbudt iht. US Coast Guard Spesification. Det første som spekker ved brann er glasset og dermed renner drivstoff ut og øker brannen. Men de fleste velger med glasskål "for de vil se" Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 17.Mai.2006 Del på Facebook Svart 17.Mai.2006 Takk for tipset, men jeg skal ha en jeg kan se igjennom.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
jonol Svart 18.Mai.2006 Del på Facebook Svart 18.Mai.2006 Kan det være denne?Ja, det er nok den tråden. Har nå sjekket filterholderen, og ganske riktig. Hvis man følger pilene kommer drivstoffet inn på toppen av innsatsen, så da må jeg flytte ventilene. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Majali Svart 18.Mai.2006 Del på Facebook Svart 18.Mai.2006 Hva med denne? til kr 228 på maritim? Holder unna på min BB115 Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.