Jump to content

godt drivstoffilter/vannutskiller?


beertrip

Recommended Posts

Har Racor 320, solid filter med god kapasitet, flott finish og solid utførelse. Men dyrt.......

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Har selv tenkt å prøve dette opplegget,

 

Bilde

 

men jeg finner ikke ut om denne innsatsen er beregnet for bensin eller diesel. Jeg sendte derfor mail til Bosch med spørsmål om dette. I svaret kunne jeg lese følgende:

 

Hej

1457434201 är ett standard Bosch artikelnummer, 589 ser ut att vara ett tillverkningsdatum.

250 kan vara ett index.

Den tekniska data jag finner på detta filter är:

Diameter: 87mm

Höjd: 71 mm

Volym: 0,5l

 

Med vänlig hälsning

Erik Lundberg

 

Altså ikke svar på mitt spørsmål. Noen av dere som vet mere ?.

 

Jeg tror dette også skal fungere som vannutskiller, men etter å lest om denne typen i en annen tråd, er jeg ikke sikker.

Det er tryggere på havet enn på veiene !

Link to post
Share on other sites

Dette er et av verdens mest solgte forfilter og produseres av en rekke filterfabrikker over hele verden,hvorav Bosch er en av produsentene. Nevnte filter har en kapasitet på ca. 45 liter/t.

Det finnes også en lenger utgave som har kapasitet ca. 90 liter/t

Du kan se på denne linken for et større utvalg : http://www.norpart.no/vannutskiller.html

Filteret brukes både til bensin og diesel og en typisk motering er før ev. finfilter. Innsatsen koster

ca 45 kr

Link to post
Share on other sites

Hei jonol

Dette er helt identisk med det filteret jeg har kjøpt nå

(de har forandret navn til cav 296 delphi)

Lurte også på det samme som deg,derfor ringte jeg til forhandler om dette.

Dette er egentlig et filter beregnet for diesel,men blir levert (av forhandler) for bruk til

bensinmotorer også.

Kjenner flere som har dette filteret til UB motorer og det funker helt fint.

Har hørt at flere båter m. UB. motorer har dette som standard,men vet ikke om dette stemmer.

Dette filteret har også vannutskiller.

Mvh beertrip

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...