Jump to content

Tube/Kneeboard


dieseldyret

Recommended Posts

Tja, det kommer ann på hvem som kjører og hvem som henger bak.

Theri micrfun med 15 hk klarer tube med gutt 16 år som kjører og gutt 14 år etter.

Begge to er forholdsvis store av vekst. Jeg på ca 90 kg greier så hvit å dra opp 14 åringen med å legge inn en krapp sving for å få jolla i fart, så den begyner å plane, og dra han med meg i svingen. Da er motoren tiltet langt ut så den planer raskere. Med datteren på 9 år går det lett som bare det.

Men vær OBS på svingene. Tuben får en vanvitig fart i krappe svinger.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Vi trekker Kneeboard etter GH 11 med 15 Hk. Det går bra med meg (80kg) + en 15 åring i båten og en 15 åring på brettet.

 

Vi valgte kneeboard framfor tube, fordi der er man mer aktiv. I en tube synes jeg det ser ut som man bare er passasjer (med så liten motor).

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Ja det går nok, men ikke helt enkelt. Jeg mener det bør være to i båten, en som kjører og en som følger med akterover. Da er det plutselig ikke så enkelt å komm i plan lengre. Vi har 25hk på en Terhi Microfun, og selv den sliter litt med å dra igang voksne.

Link to post
Share on other sites

Jeg mener det bør være to i båten, en som kjører og en som følger med akterover.

Ikke bør, men være to i båten! Den som kjører ser fremover og en annen sitter vendt bakover for å følge med på den som tuber/kneeboarder!

 

Med såpass liten båt/motor blir ikke tube den helt store utfordringen! Farten kan bli stor i svingene (i følge mine barn så er jo det hele morroa!), men det forutsetter at tuben går ut over hekkbølgen og det kan bli vanskelig, selv om du prøver, med såpass liten båt/motor. Får du det til, på den annen side, skal det ikke så mye til før båten tipper over/velter!

 

God 17.mai! :flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det var da fælt da, det er ikke meg som synder mot reglene. Prøvde bare å være litt diplomatisk til det jeg leste høyere oppe.

Regler (i betydningen lover) er ikke diplomatiske, håndheves ikke diplomatisk, men rigid og firkantet! Hva angår min uttalelse om å (MÅ) være to i båten så vet jeg ikke om det dekkes av en regel eller ikke, men det er nødvendig og fornuftig, og det er vel det viktigste? Velment råd og taler av mange års erfaring med vannski, wakeboard, tube, kneeboard and "you name it"! Dette er veldig morsomme aktiviteter når det går bra, men lite morsomt når det grunnet ubetenksomhet, eller manglende erfaring, ike gjør det. :nonod:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Regler (i betydningen lover) er ikke diplomatiske, håndheves ikke diplomatisk, men rigid og firkantet!

Det eksisterer ingen slik regel, ergo; det trengs da ikke være firkantet. Men at det er det lureste er det ingen tvil om. :crazy:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Det eksisterer ingen slik regel, ergo; det trengs da ikke være firkantet. Men at det er det lureste er det ingen tvil om. :crazy:

1. jeg har ikke påstått at det finnes en slik regel

 

2. regler er firkantete per definisjon

 

3. enig, det er fortsatt lov å bruke hue les; være fornuftig

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...