Jump to content

Båten som bosted


Rogy

Recommended Posts

Hei alle sammen!

 

Jeg har ganske lenge tenkt tanken å bo i en båt, men det har aldri blitt til. Jeg studerer nå for tiden bachlor grad i oslo(3år) og har da tenkt tanken om at kanskje det hadde vært en mulighet for å kjøpt meg båt, og derretter hatt denne ved aker brygge. Jeg ser for meg at jeg da må leie et rom med en skrivepult en plass, slik at jeg kan ha min post adresse og evt arbeid der. Har lest mye på nettet om dette her, og har funnet mye bra stoff. Men for at dette skal kunne bli min realitet, så er jeg først og fremst på jakt etter, en båt som kan passe en kar på 22 år. Siden jeg er en student så er jeg ikke akkurat ute etter en båt i millionklassen, men men pris rundt 200.000 til 600.000. Noen som vet om en bra jeg bør titte på, fekst fra tjenestene , finn.no, autodb.no, baatnett.no osv ? Jeg har sett på et par baylinere og synes disse ikke var dumme

På forhånd takk, sailors :sailing: !

Link to post
Share on other sites

Jeg har ganske lenge tenkt tanken å bo i en båt, men det har aldri blitt til. Jeg studerer nå for tiden bachlor grad i oslo(3år) og har da tenkt tanken om at kanskje det hadde vært en mulighet for å kjøpt meg båt, og derretter hatt denne ved aker brygge. Jeg ser for meg at jeg da må leie et rom med en skrivepult en plass, slik at jeg kan ha min post adresse og evt arbeid der.

Det kan være lurt å sjekke priser for leie av båtplass, leie av rom og forsikring av båt for å sette opp et lite budsjett først. Satser du på sentral og komfortabel båtplass på Aker brygge er det nok en myte at det er mye billigere enn å leie en hybel, og du planlegger å leie et arbeidsrom i tillegg.
Link to post
Share on other sites

Postadresse kan man ha på Herbern om man bor der, selv får jeg all min post dit, og jeg bor der også..

Når det gjelder plass.. Det koster en del penger, 210,- pr. fot om vinteren, 750,- om sommeren.

Strøm koster 1,10kr pr. kWh om vinteren, gratis sommerstid.