Jump to content

Hjemseiling fra Danmark


Unity

Recommended Posts

Jeg har lest dette forumet med stor interesse, og her kommer mitt første innlegg.... :-)

 

Spenningen er stor..... jeg skal hente vår nye båt i Kerteminde på Fyn i midten av juni, og planleggingen er i full gang. Har selv ingen erfaring fra seiling i DK, og lurte på om noen her hadde noen tips om;

 

- Spesielle hensyn å ta ved seiling langs Jyllands østkyst så som strømforhold, trafikk eller annet ?

- Anbefalte havner langs ruten ? (Særlig opptatt av gode serviceforhold, for hvem vet hva som kan oppstå med ny båt......)

 

Foreløpig plan for ruten er rett N mot Skagen, og "straka vegen" til Drøbak

 

Alle tips mottas med takk !

Link to post
Share on other sites

Henter vår Bavaria snart

 

Seiler limfjorden- Skagen, Skagen-Strømstad. Ellers blir det Skagen-Smøgen.

Dette er væravhengig.

 

Bare husk å hold leden da sandbankene har tendens til bevege seg. Læsø, holder vi også oss unna.

 

Litt avhengig av hvor god tid du har, men regn ca 18-20 timer fra skagen.

 

Vindfangerbukta neste?

 

les også: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=19175

 

Henting av båt i Mou

 

GRATULERER MED NY BÅT: Er det en Sun Odeusseu 49 DS, lik den på Heitman(utst)

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg visste vel at det hurtig ville komme bra og relevante svar :-)

 

Siden over danske havner var et funn.

 

Og ja, det er en Sun Odyssey 49 DS som skal hentes, og det har ligget en tilsvarende en i utstillingen til Heitmann gjennom vinteren.

 

Valget om vi skal følge østkysten av Danmark, eller gå over til Sverige er vind og væravhengig......eller skal jeg mer si komfortavhengig...... båten burde tåle det meste

Link to post
Share on other sites

Jepp. Hentet den trykte utgaven på Slapkisten i Skagen på søndag. Masse bra informasjon. Ser den kan bestilles på hjemmesiden Gunga Din henviser til.

Anbefales.

 

mvh tuffff

dom tryckta ligger ofta gratis i danska båtutstyrsbutikker

 

Og ja, det er en Sun Odyssey 49 DS ...................... båten burde tåle det meste

tror ikke den tåler noeting...ta den på trailer :lol::wink:

 

undvik Hou , liten havn !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Læsø anbefales på det varmeste! Man må finne seg i at det kan være langt (mange båter å klatre over) til lands. Innseilingen er krevende på begge sider, ett øye på kartet, ett på ekkoloddet, ett på seilmerkene og ett mot land, så går det greit. Er man først inne, må man få syklene på land. Så går man ned i hvilepuls, og blir der til man begynner å tenke på hvordan man skal få båten ut igjen.

 

Høres krevende ut, er det ikke! Lykke til. Vi skal ha noen dager der til sommeren, hvis vi da ikke finner Anholt (hvor vi aldri har vært før) enda mer fristende.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...