emmis Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Prøvde en sesong med roundup i drevstoffet( sterk blanding ) ingen som helst virkning. Kan du få tredd en svart søppelsekk rundt drevet når båten ikke er i bruk så vil det ikke gro noe særlig. Sitér dette innlegget Link to post
jabra Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Bruker Seajet drevspray og gnir inn Babyoil på forldepropellen i flere omganger etter at den er grundig rengjort. Dette har vært min oppskrift i en del år og selv er jeg meget fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Dolviking Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 Har settt noen som sverger til tran og påstår det hjelper. Skulle være miljøvennlig i alle fall Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 10.Mars.2013 Del på Facebook Svart 10.Mars.2013 God erfaring med seajet drevspray. Sprayet alt propelen også. Merket ikke noe negativt ved dette. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Honduras Svart 11.Mars.2013 Del på Facebook Svart 11.Mars.2013 Hva bruker man på stålpropeller, de er liksom finest når de er blanke... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
avmønstret5 Svart 11.Mars.2013 Del på Facebook Svart 11.Mars.2013 Babyolje, tran, tush, tektyl, rottegift, kefirmelk, karsk.....venter i spenning på neste vidundermiddel. :) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 11.Mars.2013 Del på Facebook Svart 11.Mars.2013 Her er et som funker fortreffelig på påhengsbrakketter hvertfall. Hulromsvoks for og sprøyte inn i dører, kanaler etc. på biler. Kjøpes på Biltema i sprayboksform. Brukte dette noen år. Ja det var noe slim og skjell på høsten, men dette satt kun fast i voksen/ fettet og ikke på lakk/ metall. Med høytrykk forsvant det som dugg for sola på sekunder. Neste år var det bare og maskere opp og legge på et par nye strøk. Vil man tilbake til org strøken lakk, må man avfette og bruke varmtvann. Er dog usikker på om det ville holdt like godt på undervannshuset på et drev som utsettes for stor fart, men på drevskjøld og påhengerbrakett var det genialt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
avmønstret5 Svart 11.Mars.2013 Del på Facebook Svart 11.Mars.2013 For å bidra med litt mer en fleip, er jeg temmelig sikker på at det er kun to ting som hjelper mot groe på en propell. Det ene, som jeg sverger til, er å pusse og polere den til den blir så slett som mulig. Det holder stort sett ut sesongen. Det andre er vanlig bunnstoffbehandling. Brukes motoren mye slite det nok relativt lett av, men brukes den lite så ok. For øvrig er det noen propeller med "naturlig" beskyttelse. Dvs at kobberinnholdet i legeringen er så høy at den holdes ren. Vanlig på litt eldre motorer/propeller. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 11.Mars.2013 Del på Facebook Svart 11.Mars.2013 jeg tror variasjonene i groe med og uten de forskjellige vidundermidlene har mest å gjøre med hvor båten ligger i opplag. Det er ekstremt store lokale forskjeller når det gjelder groe. Det er nok at en båt ligger med hekken mot sør og en båt med hekken mot øst, begge bruker samme bunnstoff/drevstoff.. Den som ligger med hekken sørover kan ha enormt med groe mens den andre ikke har noe i det hele tatt.. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.Mars.2013 Del på Facebook Svart 11.Mars.2013 Jada, sola er for planter og skjell under vann som for gresset på plenen. Lurt å tenke på ved lang opplagstid i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.